کد خبر 971091
تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
موگرینی نمایه

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایگاه اینترنتی شخصی خود از اعلام به راه افتادن سازوکار مالی با ایران استقبال کرد و گفت ۷ کشور اروپایی دیگر به اینستکس می‌پیوندند.

به گزارش مشرق، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایگاه اینترنتی شخصی خود از دستیابی به توافق بازرگانی مرکوسور با کشورهای آرژانتین، برزیل، پاراگوئه و اوروگوئه در پی سالها مذاکره و نیز اعلام آغاز به کار ساز و کار کانال مالی با ایران موسوم به اینستکس استقبال کرد.

بیشتر بخوانید:

اینستکس تأمین کننده انتظارهای ایران نیست

طرح سنا برای سرقت یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار از ایران

کاهش تعهدات برجامی، از زدن پهپاد آمریکایی سخت‌تر است؟!

وی درباره ایران نوشت: «روز جمعه ما بیانیه مهمی در زمینه حفاظت از توافق هسته‌ای با ایران صادر کردیم؛ مبنی بر اینکه سازو کار اینستکس اجرایی شده است و اولین معاملات در آن در حال پردازش است. هفت کشور اروپایی به ما و سه کشور که این سازو کار را ایجاد کرده‌اند یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس خواهند پیوست. روز جمعه ما همچنین در کمیسیون مشترک شرکت داشتیم که تضمینی برای اجرای توافق محسوب می‌شود.»

کمیسیون مشترک برجام در پایان نشست روز جمعه خود در وین، بیانیه‌ای ۹ بندی صادر کرد و طی آن اعلام شد که اعضای برجام در حال تلاش هستند تا اینستکس را به روی فعالان اقتصادی کشورهای ثالث نیز باز کنند.

این بیانیه در حالی صادر شده است که معاون وزیر امور خارجه ایران عصر روز (جمعه) پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام در وین در جمع خبرنگاران و در تشریح گفتگوهای انجام شده در این نشست گفت: «ما امروز یک جلسه طولانی داشتیم بیش از سه ساعت، در مجموع جلسه مثبت و سازنده ای بود و نسبت به جلسات گذشته ما یک گام به جلو به شمار می آید، البته هنوز تا خواسته های جمهوری اسلامی فاصله قابل توجهی وجود دارد و با دستاوردهای ملموسی که جمهوری اسلامی ایران انتظار دارد، هنوز فاصله داریم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    0 0
    دقت کردین این اینستکس یک ساله هر روز درگیر ی چیزیه .الانم در حال پردازشه خخخخخ
    • از تبریز IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
      1 0
      رایانه من هم اگر در پردازش چیزی درگیر و تاخیر کند متوجه می شویم ویروسی در جانش افتاده است
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    0 0
    خدا موگرینی و اربابانش رو رسوا و ذلیل و نابود کنه که فریب میدن
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
    0 1
    این زنکه از ترامپ بدتر چون مارا سرکار گذاشته
  • DE ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 1
    برای خانم موگرینی با این مبلغ واریزشون چند بسته چیپس و ادام خروس نشون بخریم بفرستیم. بقول خودشون این مبلغ مثل قطره آبی برروی سنگ اتشفشانی داغ هستش که نرسیده به سنگ بخار میشه! اگه راست میگه تعهدات برجام رو انجام بدهن. قرارداد برجام بسته نشده که اینستکس نصب بشه. هالو خودشون هستن.

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس