کد خبر 970795
تاریخ انتشار: ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۰
ژنو

یک مقام قطری گفت که عربستان، امارات و بحرین اعلامیه جهانی حقوق بشر و معاهده بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را به شدت نقض می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الوطن قطر، محمد السعدی رئیس اداره همکاری های بین المللی در کمیته ملی حقوق بشر قطر طی سخنانی در چهل و یکمین دوره شورای حقوق بشر در ژنو گفت: امارات به نقض رأی دیوان کیفری بین المللی ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید:

ضربه مهلک ترکیه و قطر به عربستان و امارات

دیوان کیفری بین المللی بیست و سوم جولای سال گذشته میلادی امارات را ملزم کرد که به دانشجویان قطری اجازه از سرگیری تحصیلات خود در این کشور را بدهد و همچنین اشخاصی که خسارت دیده اند بتوانند به دادگاه های اماراتی رجوع کنند.

السعدی اظهار داشت: امارات تاکنون رأی دیوان کیفری بین المللی را اجرا نکرده و این به منزله نقض آشکار ماده ۲۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۳ معاهده بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

این مقام قطری گفت که کمیته ملی حقوق بشر قطر از سال ۲۰۱۷ الی ۲۰۱۸ میلادی، ۵۱۳ مورد نقض ماده ۲۶ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۳ معاهده بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از سوی کشورهای محاصره کننده به دلیل اقدامات یکجانبه علیه قطر ثبت کرده است.

وی گفت که عربستان، بحرین و امارات برخی دانشجویان قطری را که در پی اقداماتشان علیه قطر متضرر شده اند مجبور به خروج از این کشورها کرده و مانع تکمیل تحصیلاتشان شده اند.

این در حالی است که دوحه همه این اتهامات را رد کرده و آن را بی پایه و اساس خوانده است. از ابتدای این بحران کویت نقش میانجی را برای حل اختلافات بین قطر و چهار کشور شورای همکاری خلیج فارس ایفا کرده است، اما این بحران دیپلماتیک هنوز حل نشده است.

عربستان، بحرین، امارات متحده عربی، مصر و چند کشور عربی دیگر از پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ (دوشنبه ۱۵ خرداد ۹۶) پادشاهی قطر را به اتهام حمایت از تروریسم و داشتن روابط گسترده با ایران تحریم و روابط خود را قطع کرده و عملاً در محاصره اقتصادی، سیاسی و جغرافیایی قرار دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس