کد خبر 970026
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۴/۰۵| افزایش قیمت نفت به مرز ۶۶ دلار

در حالی که آمارهای صنعتی نشان می دهد که میزان ذخایر نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار کاهش یافته و در شرایطی که نگرانی ها از تنش های میان ایران و آمریکا ادامه دارد، قیمت نفت امروز با بیش از یک درصد جهش به بالاترین رقم در ماهه ژوئن رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۱.۳ درصد افزایش به ۶۵ دلار و ۹۱ سنت رسید. پیشتر قیمت نفت برنت تا ۶۶ دلار بالا رفته بود که بالاترین رقم از ابتدای ماه ژوئن تاکنون بوده است.

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۱.۸ درصد افزایش به ۵۸ دلار و ۹۸ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت اوایل امروز به ۵۹ دلار و ۳ سنت رسیدکه بالاترین رقم حدود یک ماه گذشته بود.

بیشتر بخوانید:

تحلیلگران معتقدند، عامل اصلی رشد قیمت ها آمارهای انستیتوی نفت آمریکا بوده که از کاهش ذخایر نفت خام این کشور خبر داده است.

بر اساس آمار این موسسه، میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن با ۷.۵ میلیون بشکه کاهش به ۴۷۴.۵ میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیلگران انتظار کاهش تنها ۲.۵ میلیون بشکه ای را داشتند.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «پس از انتشار گزارش انستیتوی نفت آمریکا قیمت نفت افزایشی شده است… عامل دیگری که رشد قیمت نفت را به همراه داشته، بالا گرفتن تنش ها بین ایران و آمریکا بوده است.» آمارهای انستیتوی نفت آمریکا در حال منتشر می شود که تجار به دقت در حال رصد کردن هرگونه اخبار مربوط به تنش ها بین ایران و آمریکا و احتمال برخورد نظامی بین دو کشور هستند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در ادامه جنگ لفظی خود با مقامات ایران دیروز تهدید کرد که اگر ایران بار دیگر به اهداف آمریکایی حمله کند، بخش هایی را ایران را نابود خواهد کرد. تهران با محکوم کردن تحریم های جدید آمریکا سیاستمداران این کشور را «معلول ذهنی» خوانده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس