کد خبر 969979
تاریخ انتشار: ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
ورزشگاه آزادی

بلیت VIP ورزشگاه‌ها در ایران آن‌طور که باید به صورت منظم در اختیار هواداران قرار نمی‌گیرد و تبدیل به محلی برای حضور اقوام، بستگان و سایر دوستان و آشنایان عوامل برگزاری مسابقات و باشگاه‌ها شده است.

به گزارش مشرق، جایگاه ویژه یا همان VIP در ورزشگاه‌های ایران، جایگاهی برای آنهایی است که انگار حتماً باید نسبتی با عوامل برگزاری مسابقات یا باشگاه‌ها داشته باشند تا به آن ورود پیدا کنند. بلیت‌فروشی مسابقات فوتبال در همه جای دنیا در اختیار باشگاه‌هاست که جایگاه ویژه ورزشگاه‌ها در اختیار برخی میهمانان آنها قرار می‌گیرد و سایر بلیت‌ها فروخته می‌شود. معمولاً هم فروش بلیت جایگاه ویژه می‌تواند درآمد خوبی برای باشگاه داشته باشد، اما این مسئله نیز در ایران مغفول مانده است.

در جایگاه ویژه به خصوص در ورزشگاه آزادی، شاهد این هستیم که جایگاه ویژه تبدیل به محلی برای رفت و آمد آشنایان و اقوام آنهایی شده که مسئولیتی در امر برگزاری مسابقات دارند. علاوه بر میهمانان ویژه باشگاهی که میزبان است یا برخی عوامل تیم‌ها، معمولاً افرادی در جایگاه ویژه حاضر می‌شوند که نسبتی با عوامل انجام بازی‌ها دارند. دیده شده است که پیش از شروع مسابقات افراد مختلف چند نفر را به جایگاه ویژه می‌آورند و مستقر می‌کنند. هرچقدر این افراد قدرت بیشتری داشته باشند، جایگاه میهمانان آنها نیز بهتر است و حتی امکان دارد آنها وارد جایگاه CIP نیز بشوند.

بیشتر بخوانید:

سامان گرفتن فوتبال با سیاست دوگانه؟

گاهی این افراد فقط به جایگاه VIP و CIP هم بسنده نکرده و میهمانان ویژه خود را به جایگاه خبرنگاران می‌آورند، مسئله‌ای که بارها از سوی خبرنگاران نوشته شده و مورد نقد قرار گرفته است، اما انگار هیچ‌کس قدرت برخورد با این اتفاق را ندارد، آن هم در جایگاهی که حراست وزارت ورزش و جوانان کارت تک تک خبرنگاران را برای ورود به جایگاه کنترل می‌کند، اما افرادی بدون کارت و مشخصات وارد این جایگاه می‌شوند و به تماشای بازی می‌نشینند.

البته باشگاه‌ها می‌توانند تعداد مشخصی از بلیت‌های جایگاه ویژه را به میهمانان خود اختصاص دهند و بخشی از جایگاه نیز در اختیار عوامل تیم‌های میزبان و میهمان قرار بگیرد. با این حال این سؤال مطرح می‌شود که آیا باشگاه‌ها درآمدی از فروش بلیت‌های VIP دارند؟ آیا این بخش از درآمدزایی باشگاه‌ها جایی در برنامه‌های اقتصادی آنها دارد؟ فروش بلیت جایگاه VIP نیز در راستای قوانینی که سازمان لیگ برای باشگاه‌ها وضع کرده، باید به صورت الکترونیکی انجام شود تا علاوه بر مشخص بودن نفراتی که در این جایگاه قرار می‌گیرند، درآمدی هم برای باشگاه‌ها داشته باشد. مسلماً به این شکل جایگاه ویژه از محلی برای حضور اقوام، بستگان و سایر دوستان و آشنایان عوامل برگزاری مسابقات و باشگاه‌ها، به جایگاهی ویژه برای هواداران تیم‌ها تبدیل می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس