کد خبر 969779
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
زیردریایی

نسل جدید زیردریایی های تهاجمی ساخت کره جنوبی آزمایش دریایی خود را آغاز کرد.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، زیردریایی جدید نیروی دریایی کره جنوبی به نام Dosan Ahn Chang-Ho برای اولین بار به دریا رفت. این کلاس از زیردریایی های کره ای به عنوان کلاس Jangbogo–III شناخته می شوند. این زیردریایی با وزن حدود ۳۵۰۰ تن در حقیقت اولین زیردریایی کاملاً بومی کره است و قرار بر ساخت ۹ فروند از آن توسط بخش دریایی شرکت دوو است. سیستم پرتاب عمودی موشک کروز ساخت کره جنوبی با قابلیت حمل ۱۰ تیر موشک Hyunmoo را با برد نهایی ۱۵۰۰ کیلومتر برای این زیردریایی‌ها در نظر گرفته شده است.

بیشتر  بخوانید:

زیردریایی جدید برزیل به آب افتاد+عکس

در کلاس Jangbogo–III پنجاه نفر خدمه حضور خواهند داشت، طول این زیردریایی ۸۳ متر و سرعت آن در حدود ۳۷ کیلومتر بر ساعت در زیر آب خواهد بود. توان حمل اژدر و دیگر تسلیحات معمول نیز برای این زیردریایی در نظر گرفته شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    10 6
    ما هم منتظر زیر دریایی بعثت 4 هزار تنی هستیم
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      6 1
      باید حداقل 6 یا 7 سال صبر کنی. چنین تجهیزاتی بحث طراحی و تولید و تحویل تقریبا گاهی تا نزدیک یک دهه طول میکشه مخصوصا اگر اولین تجربه در این تناژ باشه.بعثت دو یا سه ساله که حرفش سر زبونها افتاده پس تا یک دهه تقریبا 6 یا 7 سال باقی مونده. البته برای نمونه های بعدیش مدت 2 یا کمی بیشتر نیازه.
  • محمد IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    11 4
    منتظر رونمایی بعثت هستیم. زیردریایی ها کلا با دکترین دفاعی کشور یعنی جنگ نامتقارن تطابق دارند. ىک یا چند مدل زیردریایی با موتور هسته ای، توان ضد هوایی، شلیک موشکهای کروز و بالستیک ، مجهز به اژدر حوت و والفجر، توان غرق کردن هر سیستم و ناو گروه آمریکایی رو خواهد داشت. روسیه با همین توان تونست تهدیدات چند وجهی ناتو را خنثی کند. ترکیب یکچنین توان زیرسطحی با یک ناوشکن کلاس Kirov battle cruiser حتی با 1 عدد از این کلاس ناوشکن یا مشابه آن توان خاصی به ایران میده که تا دهه ها آمریکاییها جرات چپ نگاه کردن به ایران رو نخواهند داشت.
  • محمد IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    7 2
    محض اطلاع، موشک Hyunmoo کروز نیست.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    3 4
    اگر واقعا کاملا بومی باشه که عالیه. البته اگر توان سلیک موشک بالستیک هم داشت که عالی تر میشد
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    9 1
    در اصل این زیر دریایی ساخت کره جنوبی نیست. یک نمونه تغییر یافته از تایپ 214 آلمان است. کره ای ها پیش از این زیر دریایی تایپ 214 را تحت امتیاز آلمان تولید میکردند. این زیر دریایی هم یک نمونه بزرگتر و بهینه سازی شده تایپ 214 آلمان است که خود آلمانی ها با نام تایپ 216 ساختند .
  • LB ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
    0 1
    امیدوارم در اینو بسته باشن غرق نشه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس