کد خبر 969620
تاریخ انتشار: ۴ تیر ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰
شیربند

غار شیربند، یکی از غارهای زیبایی است که افراد زیادی از آن بازدید می کنند.

به گزارش مشرق، غارنوردی و بازدید از غارها به ویژه غارهای عجیب برای تعداد زیادی از توریست ها و دوست داران طبیعت جذاب است.

برای بازدید از این غار باید راهی دامغان شوید. شهری که تا تهران فاصله ای حدود ۴ ساعت و ۳۰ دقیقه دارد. پس از آن باید جاده ۱۰ کیلومتری آب بخشان به گردنه بشم را طی کرده تا به منطقه شیر بند برسید و با طی کردن مسیری ۵ کیلومتری به روستای جزن برسید و در ادامه با ورود به جاده فرعی به غار برسید. در نتیجه اگر در تهران یا استان های نزدیک ساکن هستید، می توانید برای سفری یک روزه برنامه ریزی کنید.

البته ورودی این غار در ارتفاع ۵۰ متری قرار دارد. جالب است بدانید که دهانه ورود به غار ارتفاع ۱ متری دارد که باید به صورت نشسته وارد آن شوید، اما در آن سوی این دهانه کوچک زیبایی های شگفت انگیزی در انتظار شما است.

این غار دارای صخره های آهکی است، البته بخشی از مسیرهای غار بسیار باریک است. در برخی قسمت ها ارتفاع سقف غار کوتاه و در برخی دیگر این اندازه به ۳۰ تا ۴۰ متر می رسد. طول این غار حدود ۸۰۰ متر است.

با توجه به خنک و مرطوب بودن داخل غار حتماً لباس مناسب را به همراه داشته باشید. نکته قابل توجه دیگر کم بودن اکسیژن در قسمت های انتهایی غار است اما نگران نباشید این موضوع چندان مشکل ساز نخواهد بود.

جذابیت دیگر این غار خفاش هایی هستند که در همه جای غار حضور دارند، هرچند خفاش ها خطری ندارند اما در تابستان مراقب مارها یا دیگر خزندگان باشید. جالب است بدانید که زمین شناسان قدمت سنگ ها و ستون های این غار را به ۱۵۰ تا ۱۹۰ سال پیش نسبت داده اند.

شاید این غار بیشتر مناسب افراد طبیعتگرد و جوانان باشد ولی فضای داخلی آن برای کودکان و افراد مسن مناسب نیست.

هرچند هوای داخل غار خنک است، اما با توجه به آب و هوای دامغان شاید تابستان زمان چندان مناسبی برای سفر به این شهر نباشد.

اگر برای بازدید از این تور به سراغ آژانس های گردشگری می روید، باید هزینه ای حدود ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومان را در نظر بگیرد، اما اگر با خودرو شخصی خود به دامغان سفر می کنید، توجه داشته باشید که در زمان بازدید از غار حتماً راهنما به همراه داشته باشید و برای اقامت از هتل یا خانه های بومگردی دامغان استفاده کنید.

منبع: همگردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • hamid IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
    1 3
    من رفتم جن داره جدی میگم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس