کد خبر 969464
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
نفتکش

آمریکا در یک سال گذشته از هیچ کوششی در راستای تضعیف جایگاه و قدرت منطقه‌ای ایران فروگذار نکرده است.

به گزارش مشرق، مدتی است شاهد افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا در منطقه هستیم که به طور قطع می توان سیاست های یکجانبه گرایانه و اعمال تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه علیه ملت ایران از سوی دولت کاخ سفید را علت اصلی افزایش تنش ها در منطقه دانست.

برخی تحلیل گران تروریسم اقتصادی که ایالات متحده علیه ملت ایران به خصوص در یک سال پس از خروج غیرقانونی آمریکا از برجام به کار بسته است را به عنوان عامل اصلی بی ثباتی و افزایش درگیری های منطقه ای عنوان میکنند، موضوعی که بارها مورد انتقاد شدید مقامات تهران هم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

پیام حمله به نفتکش‌ها برای آمریکا، امارات و عربستان

در واقع واشنگتن معتقد است که می‌تواند با تداوم و افزایش فشار و تحریم علیه ایران و البته با سخت تر کردن وضعیت معیشت مردم، نظام جمهوری اسلامی ایران را مجبور به تمکین از خواست و مطالبه آنها مبنی بر مذاکره با آمریکا کرده و ایران را وادار به تغییر در رفتار و سیاست های منطقه ای خود کند.

آمریکا در یک سال گذشته از هیچ کوششی در راستای تضعیف جایگاه و قدرت منطقه‌ای ایران فروگذار نکرده است. اقدامات گسترده آنها در راستای کاهش یا قطع هرگونه همکاری از سوی کشورهای همسایه با ایران از طریف تهدید و تطمیع تنها یک نمونه از تلاش های کاخ سفید در جهت به انزوا کشاندن و اختلال در روابط ایران با کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای به حساب می آید.

یکی شیوه های محدود کردن قدرت ایران در منطقه القای این مطلب است که مسبب تنش ها و جنگ های منطقه ای کسی جز ایران نیست و بدین ترتیب با شناساندن ایران به عنوان تهدید امنیتی منطقه، به خصوص کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، بتوانند از برخی گاوهای شیرده منطقه جهت فروش سلاح های نظامی خود بهره کشی کنند.

در دو ماه اخیر هم شاهد بودیم که انفجار چند نفتکش در بندر فجیره امارات بسیار خبرساز شد و همانطور که قابل پیش‌بینی هم بود آمریکا و دنباله رو های منطقه ای و بین المللی آن بلافاصله انگشت اتهام را در این خصوص به سمت جمهوری اسلامی ایران و گروه های تحت حمایت آن در منطقه نشانه رفتند.

در واقع انفجار نفتکش ها در شرایطی که تنش ها میان ایران و آمریکا در حال افزایش است، زمینه مناسب را جهت تهدید جلوه دادن ایران برای امنیت کشورهای منطقه پدید آورد و بر اساس روال پیشین، با تبلیغات گسترده منفی ایران هراسی را در منطقه شدت بخشیدند.

اخیراً فایل صوتی از مکالمه میان دو عضو گروهک تروریستی منافقین در خصوص همکاری مشترک میان عربستان سعودی با آن گروهک در موضوع اتهام زنی به ایران در قائله انفجار نفتکش ها منتشر شده است که در آن به وضوح از تلاشهای آنها در جهت منتسب کردن انفجارها به ایران و عواقبی که می تواند دامن گیر جمهوری اسلامی شود صحبت به میان می‌آید.

انتشار این فایل صوتی، بار دیگر این حقیقت را که ایران نه تنها دست به چنین اقدامات تروریستی نمی زند را ثابت کرد، بلکه عمق خباثت و کینه ورزی سعودی ها را بیش از پیش آشکار ساخت که در جهت تضعیف ایران حاضر به همکاری با گروهی ورشکسته با سابقه ای سیاه در اقدامات تروریستی شده اند.

نکته دیگر اینکه با انتشار فایل فوق، امروز دولت آمریکا باید پاسخ گوی این موضوع باشد که چگونه ایران را بدون هیچ سند و مدرکی متهم به انفجار نفتکش ها می کند، حال آنکه حسین داعی الاسلام عضو گروهک منافقین آزادانه در خاک آن کشور علیه منافع جمهوری اسلامی ایران به توطئه چینی مشغول است؟

آمریکا می تواند و باید در جهت تثبیت این ادعا که مدافع حقوق بشر است و به مقررات بین المللی پایبند، داعی الاسلام را بازداشت و وی را در اختیار تهران جهت رسیدگی به پرونده اش قرار دهد.

لازم است بر این نکته تاکید کنیم که ایران همان طور که اهل مذاکره است و آن را بارها در شرایط مختلف طی ۴۰ سال گذشته به خصوص در موضوع برنامه هسته‌ای که منجر به توافق برجام شد ثابت کرد، اهل جنگ نیز هست.

بنابراین، هیچ گاه نباید یک ایرانی را تهدید کرد، کمااینکه موضوع سرنگونی اخیر یک پهپاد جاسوسی آمریکا تنها یک ضربه شست از سوی نیروهای مسلح مقتدر ایران به حساب می آمد و حافظان امنیت این سرزمین آمادگی کامل دارند تا در صورت لزوم پاسخ مناسبی را به کلیه کسانی که در افکار پریشان و خواب های آشفته خود هوس ماجراجویی های منطقه ای را دارند، بدهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳
    21 13
    هرکاریث میکنن نمیدونم چرا ما قویتر میشیم کاری نکنن ما ضعیف میشیم
    • مینا IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
      2 0
      اونی که منفی دادی منفی بده انقدر تا سیاه شی ورم و کبودی بگیری از خشم و از اینهمه افکار منفی
  • مجید حاجی ابادی IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    0 0
    ایرانیها ودولتمردان ان خیلی باید هوشیار باشند عربستان وامارات از اسراییل بدترند اگه کسی خام شود ودم از مزاکره وکنار امدن با این دو دشمن شود ضربه ای به ایران وارد شود که قابل جبران نباشد وقتی اسرایلیها سی چهل سال قبل برنامه ریختند ودایه بن سلمان را یهودی انتخواب کردن برای این روزها بود در دستگاه ال سعود وامارات کسی جز صهیونیسم تصمیم وعمل نمیکنه پس ایرانیها خیلی باید هوشیار باشند وگول نخورند اصلن چه نیاز به مصالحه بعدم ال سعود وامارات هیچ وقت با ایران صاف وصادق نخواهند شد هیچ وقت
  • کسرابابایی IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۰
    1 0
    باسلام.امریکا.خودبفکر.انباشت.بودجه.اش1تا.نترساند.شیوخ.بی.بخار.را.از.راها 2زدن.نفکشها.وخرابکاری.کردن.خودزنی 3تربیت.کفید.داعش.وطالبان.و 4همراهی.با.خرابکاران.اختشاش.کران 5پرورش.لنواع.شر.دزد.گاو.ژاندارم.وووو 6نقشه.کشی.وبرنامه.ریزی.با.دیوان.ها 7تا.حرف.وعمل.وانجام.دستورات.8 8.اگر.انجام.نشد.دستورها.وچیزهایی 9.شروع.محکوم.وتحریم.وفشار.وخسته کردن.وزندانی.وترور.وترساندن.ویک.طرفهسوقصد.وشکنجه.همه.انها.را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس