کد خبر 969336
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
ترامپ: به شرکای اروپایی برجام اهمیتی نمی‌دهم!

رئیس‌جمهوری آمریکا مدعی است توجهی به اروپایی‌های طرف برجام نمی‌کند چراکه همه دغدغه آنها حفظ منافع تجاری است.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در بخشی از مصاحبه خود با «ان‌بی‌سی» دیدگاه اروپا مبنی بر پایبندی ایران به برجام را به چالش کشید و مدعی شد آنها به دنبال منافع تجاری خود هستند.

وی در این باره مدعی شد: اهمیتی به اروپایی‌ها نمی‌دهم. آنها کلی پول (از ایران) درمی‌آورند. مثلاً فرانسوی‌ها به ایران ماشین می‌فروشند. اروپایی‌ها (خیلی) کارهای دیگر هم انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

پشت‌پرده عقب‌نشینی ۱۰ دقیقه‌ای ترامپ

ترامپ همچنین بار دیگر از بابت حمایت از اروپایی‌ها، سر آنها منت گذاشت و گفت: ناتو و کلی هزینه‌های تجاری، واقعاً که اتحادیه اروپا این همه سال کلی امتیاز از ما گرفته است.

وی بار دیگر مدعی شد آماده عقد هر توافقی که مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای باشد؛ هست و اهمیتی نمی‌دهد که این توافق دوجانبه باشد یا چندجانبه.

ترامپ در این باره گفت: اهمیتی نمی‌دهم چه جور یا چه نوع معامله‌ای باشد. می‌تواند جداگانه یا جمعی باشد.

وی بار دیگر ادعای نخ‌نمای خود مبنی بر اینکه در پایان مهلت ۱۵ ساله برجام، ایران سودای ساخت سلاح هسته‌ای را پیگیری می‌کند؛ تکرار کرد.

آمریکا در تلاشی عبث سعی می‌کند با ناآرام‌کردن اوضاع و بعد، مشتاق جلوه دادن خود به مذاکره، ایران را مقصر کِش دادن تنش‌های اخیر در خاورمیانه جلوه دهد؛ حال آنکه بنابر تاکید ایران، این آمریکا است که در درجه نخست راه بدعهدی را در پیش گرفت و به همین دلیل شایسته اعتماد دوباره نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسنی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۹
    0 0
    خجالت بکش ترامپ جان ! انگلیس اومد واست دم تکون داد الکی نفتکش ما رو توقیف کرد خودش رو بدبخت کرد اصلا یکی میگفت انگلیس از اتحادیه اروپا داره خارج میشه که سیاست تفرقه بنداز حکومت کن رو پیاده کنه ! میخاد اتحادیه اروپا به نفع تو از هم بپاشه !!! بعد تو میگی بهشون اهمیت نمیدی؟ اخه مرد حسابی ادم با نوکرش اینطوری رفتار میکنه؟ خجالت داره !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس