شهید مدافع حرم مجتبی ذوالفقارنسب

کتاب شیر زیتان زندگینامه شهید ذوالفقارنسب است که بعد از تعطیلات نوروز امسال در سومین سالروز شهادت سرهنگ ذوالفقارنسب در جهرم رونمایی شد.

به گزارش مشرق، یک یادداشت برای کتاب شیر زیتان به قلم مقام معظم رهبری روز ۱۳ تیرماه رونمایی می‌شود؛ یادداشتی که دو هفته دیگر از نگاه رهبر انقلاب به این کتاب پرده برمی‌دارد. قرار است برنامه رونمایی از تقریظ ایشان و چند برنامه دیگر از جمله رونمایی از مجموعه هشت جلدی روایت عشق (زندگینامه داستانی شهدای مدافع حرم ارتش)، کتاب اجابت خورشید (مشتمل بر طرح‌های لبیک یا امام خامنه‌ای نزاجا، به قلم سرتیپ دکتر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش) و سایر تازه‌های نشر نزاجا در برنامه‌ای به نام اجابت خورشید در فرهنگسرای ارسبان برگزار شود. «شیر زیتان» لقب شهید سید مجتبی ذوالفقارنسب است که فروردین سال ۱۳۹۵ در شهرک زیتان در جنوب حلب در مبارزه با نیروهای تکفیری و تروریست به شهادت رسید. کتابی که مهدی فصاحت از زندگی، مبارزات و روحیه این شهید با همین نام نوشته، در سومین سالگرد شهادت سرهنگ ذوالفقارنسب منتشر شده است.

کی و کجا؟
نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برنامه اجابت خورشید را ترتیب داده و در این مراسم که ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه، سیزدهم تیرماه ۱۳۹۸ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود، از یادداشت مقام معظم رهبری درباره شیر زیتان رونمایی می‌شود.

محسن صادق‌نیا مدیر انتشارات سوره سبز که این کتاب را منتشر کرده، به خبرگزاری‌ها اطلاع داده که این مراسم با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش، فرماندهان و مسؤولان نیروهای مسلح، وزیر ارشاد، رئیس دفتر ارتباطات مردمی نیروهای مسلح، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، خانواده‌های معظم شهدا و جمعی از نویسندگان برگزار می‌شود.

بخشی از یادداشت‌های شیر زیتان
شهید ذوالفقارنسب، زمانی که در سوریه خدمت می‌کرد، یادداشت‌هایی می‌نوشت. او در آخرین یادداشت‌اش نوشته است: امروز ۱۳ فروردین بچه‌های فاطمی به مناسبت سیزده بدر جشن مختصری گرفتند و در همان پایگاه کنار سبزه و درختان با هم گپ و گفت کرده و با خوردن تنقلات گذراندیم. تا موقع نماز ظهر سپری شد که امیدوارم سالی همراه با تغییر و دگرگونی در درون و احوال ما به سمت و سوی احسن الحال خداوند برایمان رقم بخورد. عاقبت هم ختم به خیر شود و جمیع شیعیان و محبین حضرت علی (ع) مورد آمرزش و مغفرت قرار گیرند و نهایت عمر من هم به شهادت در راه خدا رقم بخورد. او در روز ۲۱ فروردین و کمی بعد از نوشتن این یادداشت به مقام شهادت نائل شد.

کتاب درباره چیست؟
نام کتاب: شیر زیتان
نویسنده: مهدی فصاحت
ناشر: انتشارات سوره سبز

کتاب شیر زیتان زندگینامه شهید ذوالفقارنسب است که بعد از تعطیلات نوروز امسال در سومین سالروز شهادت سرهنگ ذوالفقارنسب در جهرم رونمایی شد. نویسنده کتاب ترویج روحیه شهادت طلبی در جامعه را از اهداف تالیف این کتاب می‌داند و در مراسم رونمایی از آن گفته بود: معرفی سیره شهدا به جوانان برای تداوم راه آنان یک امر ضروری است.
فصاحت توضیح داده که در این کتاب، سعی کرده ویژگی‌های اخلاقی شهید ذوالفقارنسب را به‌گونه‌ای بیان کند که جوانان دریابند، شهدا هم زندگی و معمولی داشتند مثل همه مردم اما چیزی که در زندگی شخصی شهدا، متفاوت است و باعث می‌شود به فیض شهادت نایل شوند، بی‌ریا و برای خدا زندگی کردن آنهاست.
همسر شهید ذوالفقارنسب که در نوشته شدن این کتاب همکاری داشته، در مراسمی رونمایی آن گفته بود: در این کتاب سعی کردیم ویژگی‌های اخلاقی شهید را به نحوی بیان کنیم که جوانان بدانند شهدا هم مثل مردم عادی زندگی می‌کنند با این تفاوت که آنها صرفاً برای خدا زندگی می‌کنند. او ترویج روحیه شهادت‌طلبی در جامعه را از دیگر اهداف تألیف این کتاب دانست و تاکید کرد: معرفی سیره شهدا به جوانان برای تداوم مسیر آنان یک امر ضروری است.

شیر زیتان که بود؟
شهید سرهنگ مجتبی ذوالفقارنسب
سال تولد: ۸ خرداد ۱۳۵۶
محل تولد: جهرم در نزدیکی شیراز
محل اعزام: تیپ ۴۵ شوشتر از تیپ تکاور نوهد ارتش جمهوری اسلامی ایران
تاریخ شهادت: ۲۱ فروردین ۱۳۹۵
محل شهادت: حلب، سوریه
سیدمحسن ذوالفقارنسب بعد از تحصیلات مقدماتی، در رشته برق از هنرستان فنی‌حرفه‌ای آیت‌ا… حق‌شناس فارغ‌التحصیل شد. مثل همه پسربچه‌ها به فوتبال علاقه داشت و تعطیلات را همراه پدرش در نخلستان‌های خرما به عنوان کارگر روزمزد سپری می‌کرد. در آزمون ورودی دانشگاه افسری امام علی (ع) شرکت کرد و از سال ۱۳۷۵ رسماً به استخدام ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد. در دانشگاه افسری در گردان وحدت در رشته تحصیلی مدیریت دولتی ادامه تحصیل داد و سال ۱۳۷۹ با سمیرا دروگرجهرمی یکی از بستگانش ازدواج کرد که ماحصل آن دو پسر ۱۴ و ۱۶ ساله است.
همسرش در یکی از مصاحبه‌هایش تعریف کرده که در همان شب خواستگاری وقتی عروس و داماد برای صحبت‌های اولیه تنها شدند، شهید ذوالفقارنسب خودش را این طوری معرفی کرده بود: «من یک ارتشی هستم ماموریت‌های زیادی می‌روم و عاشق شهادتم».
*جام جم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس