کد خبر 968967
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
مهدی محمدی نمایه

چاک شومر رئیس دموکرات‌های سنا گفته امریکا به پاسخ‌های سنجیده به ایران فکر می‌کند.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱- ترامپ برای توجیه عدم پاسخ امریکا به ایران پیشاپیش با اعلام اشتباهی بودن شلیک به پهپاد امریکا هرگونه درگیری نظامی را منتفی کرده است. این یعنی دولت امریکا در حال جمع آوری دلیل برای اقدام نکردن است نه برعکس.

۲- چاک شومر رئیس دموکرات‌های سنا گفته امریکا به پاسخ‌های سنجیده به ایران فکر می‌کند. ریچارد هاس رئیس شورای روابط خارجی قبلاً گفته بود رئیس جمهور امریکا هارت و پورت زیاد می‌کند اما نهایتاً گزینه‌ای غیر از تحریم اقتصادی نخواهد داشت. وزیر دفاع سعودی هم بعد از دیدار با برایان هوک گفته سعودی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران حمایت می‌کند. همه اینها بدان معناست که امریکا نهایتاً گزینه‌ای جز تحریم ندارد و آن گزینه هم دیگر به سقف رسیده و کار نمی‌کند. در واقع امریکا فاقد گزینه راهبردی در مقابل ایران است.

۳- باربارا اسلاوین کارشناس ارشد امور ایران در شورای آتلانتیک در میزگرد الحدث بر این نکته تاکید کرده که چیزی به نام جنگ محدود با ایران وجود خارجی ندارد. این محاسبه مهمی است که امریکا باید روزی چند بار آن را مرور کند.

۴- سنت کام هم در بیانیه خود گفته پهپاد ساقط شده ابزار نظارتی امریکا بوده. امریکایی‌ها مدت هاست در واژگان نظامی خود از عملیات جاسوسی به عنوان عملیات نظارتی یاد می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    6 0
    نکته هایی که برای روحانی و ظریف لازم و مفیده
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۲
    6 0
    فکت: حقیقت. فکت ها: حقیقت ها (حقایق). خیلی هم قشنگ و فارسی و ایرانی
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
      0 0
      شما یه بار دیگه برجام را بخون بعد بیا نگران واژه های فارسی باش......ناموس و حیثیت مملکت را به باد دادین بعد اومدی نگران فکت و حقیقتی.....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس