«نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق شد

نیچروان بارزانی برای اولین بار از انتخابش به عنوان رئیس منطقه کردستان عراق جمعه وارد شهر استانبول ترکیه شد.

به گزارش مشرق، «نیچروان بارزانی»، رئیس منطقه کردستان عراق لحظاتی پیش وارد شهر استانبول ترکیه شد.

رسانه‌های عراقی جمعه از جمله شبکه روودآو (۳۱ خرداد) گزارش دادند که بارزانی برای دیدار با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه راهی این کشور شده است.

نیچروان بارزانی هفتم خرداد از سوی پارلمان منطقه کردستان عراق، به عنوان دومین رئیس این منطقه بعد از پدرزنش «مسعود بارزانی»، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق انتخاب شد و سفر امروز وی به ترکیه اولین سفر وی به این کشور بعد از این انتخاب است.

بیشتر بخوانید:

چالش‌های سخت پیش روی رئیس جدید اقلیم کردستان عراق

رئیس جدید منطقه کردستان عراق دیروز (پنجشنبه) نیز به دور از توجه رسانه‌ها وارد بغداد شد و با رؤسای سه‌گانه عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

هنوز مشخص نیست که هدف بارزانی از سفر به ترکیه چیست ولی به نظر می‌رسد این هدف بی‌ارتباط با انتخابات شورای شهر در حوزه استانبول نباشد.

قرار است دور دوم انتخابات شورای شهر و شهرداری‌ها در حوزه استانبول یکشنبه آینده (دوم تیر / ۲۴ ژوئن) برگزار شود.

در دور اول که یازدهم فرودین برگزار شد، اکرم امام‌اوغلو، نامزد حزب جمهوری‌خواه خلق با شکست رقیب خود «بینالی ایلدیریم»، نامزد حزب عدالت و توسعه و نخست‌وزیر سابق ترکیه پیروز انتخابات شد. ولی حزب حاکم با اعتراض به آن، کمیته عالی انتخابات را مجبور به ابطال آن کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و رئیس حزب حاکم برای پیروزی در انتخابات شورای شهر استانبول و جبران این شکست که در ۲۵ سال گذشته بی‌سابقه بوده، نیاز به آرای جدید سوای آراء طرفداران حزب متبوع خود در کلان‌شهر استانبول دارد.

رئیس جمهوری ترکیه قصد دارد با جلب موافقت کردهای مقیم استانبول و کشاندن آن‌ها به پای صندوق‌های رأی، کفه ترازوی انتخابات را به نفع خود کند.

«صلاح‌الدین دمیرتاش» رهبر سابق حزب کُردی دموکراتیک خلق‌ها که اکنون به جرم حمایت از گروهک پ.ک.ک در زندان به سر می‌برد، پیشتر از «اکرم امام اوغلو» نامزد حزب «جمهوری خلق» و رقیب حزب عدالت و توسعه، حمایت کرده بود.

به رغم این حمایت، «عبدالله اوجالان»، سرکرده پ.ک.ک که در زندان است، از کردهای مقیم استانبول خواسته در انتخابات استانبول موضع بی‌طرف اتخاذ کنند

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس