ریابکوف

معاون وزیر خارجه روسیه به دنبال اعلام خبر انهدام یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی ایران تأکید کرد، آمریکا عمداً تنش‌ها در خلیج فارس را تشدید می‌کند.

به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) تأکید کرد، آمریکا عمداً تنش‌ها در خلیج فارس را تشدید می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، ریابکوف همچنین تصریح کرد، «واشنگتن سعی دارد اوضاع در این منطقه را تا حد ممکن پیچیده‌تر کند».

معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اتفاقات امروز تأکید کرد: «این انعکاس خط مشی‌ای استکه آمریکا در تشدید اوضاع به صورت عمدی در منطقه در پیش گرفته است. ما هیچ تردیدی نداریم که رهبری سیاسی و نظامی آمریکا این اقدامات را متوقف نمی‌کند و هدفش پیچیده کردن حداکثری اوضاع و از همه مهمتر، افزایش فشار بر ایران است».

بیشتر بخوانید:

واکنش شمخانی به تجاوز پهپاد جاسوسی آمریکا

وی در ادامه گفت، بر هم زدن ثبات در منطقه خلیج فارس بسیار خطرناک است و آمریکا باید پیش از آنکه دیر شود تلاش‌هایش برای تشدید اوضاع را متوقف کند.

ریابکوف همچنین ابراز امیدواری کرد، «مسیری که آمریکا در اعزام نیروها و تجهیزات بیشتر به منطقه خلیج فارس در پیش گرفته به جرقه‌ای نیانجامد که در نهایت آتشی که روشن شده را شعله‌ورتر کند.»

این دیپلمات ارشد روس از مقامات واشنگتن خواست تا «با بهره‌گیری از عقل سلیم و استفاده از استدلال‌هایی که بازگیران مسئول بین‌المللی از جمله روسیه مطرح کرده‌اند»، به اقدامات تنش‌زای خود در منطقه پایان دهد.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «در نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد». (جزئیات بیشتر)

ارتش ایالات متحده امروز (پنجشنبه) با صدور بیانیه‌ای در واکنش به خبر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبنی بر سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا بر فراز استان هرمزگان، هدف قرار گرفتن این هواپیمای بدون سرنشین خود را تأیید کرد.

کاپیتان «بیل اوربان» در نیروی دریایی آمریکا و سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی ارتش ایالات متحده «سنتکام» (که از سوی ایران تروریستی اعلام شده است) با تأیید هدف قرار گرفتن یک پهپاد آمریکایی در جایی نزدیک ایران، مدعی شد که هیچ هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی امروز در حریم ایران پرواز نمی‌کرده است.

«پاتریک شاناهان» سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که دولت آمریکا قصد اعزام هزار نیروی نظامی به منطقه غرب آسیا را دارد، هر چند که شاناهان گفته بود این نیروها با اهداف دفاعی به این منطقه اعزام می‌شوند و قصد انجام درگیری نظامی با ایران وجود ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس