کد خبر 968316
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
یمن

یگان پدافندی ارتش یمن و انصارالله یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را در جنوب عربستان هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

به گزارش مشرق، سامانه دفاع موشکی ارتش یمن و انصارلله چهارشنبه شب یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی را «با یک سلاح مناسب» هدف قرار داد.

پایگاه خبری انصارالله گزارش داد که پهپاد جاسوسی با یک نوع «سلاح مناسب» در منطقه «الشرفه» در نجران واقع در جنوب عربستان هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

تلفات سنگین شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در جنوب عربستان

نیروهای پدافندی یمن ششم ماه جاری میلادی (۱۶ خردادماه) نیز یک پهپاد جاسوسی متعلق به ائتلاف متجاوز سعودی را در نجران هدف قرار داده بودند.

سامانه دفاع موشکی یمن در تاریخ شانزدهم خردادماه سال جاری موفق شد یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» را در حین پرواز بر فراز منطقه شهرستان «الدریهمی» در استان الحدیده (غرب) منهدم کند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا «سنتکام» به ساقط شدن این پهپاد اعتراف و اعلام کرد، در ششم ژوئن (۱۶ خرداد) یک پهپاد از نوع ام کیو ۹ در یمن ساقط شد و برآوردها نشان می‌دهد که این اقدام به وسیله یک «موشک زمین به هوای شلیک شده از سامانه پدافند هوایی حوثی‌ها» انجام شده باشد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله هم در واکنش به این اعتراف مقامات آمریکای گفت که «اعتراف آمریکا درباره هویت این پهپاد ساقط شده در ساحل غربی، اثباتی عملی برای این موضوع است که حمله به یمن، دارای دستورکارهای آمریکایی-صهیونیستی است».

عربستان سعودی به همراه متحدان خود حمله نظامی و محاصره همه جانبه یمن را در تاریخ ششم فروردین ۱۳۹۴ به بهانه بازگردان «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت و همچنین خلع سلاح انصارالله یمن آغاز کرد، اما پس از گذشت پنج سال و بروز فاجعه انسانی در یمن به هیچیک از اهداف اعلامی خود نرسیده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RO ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰
    2 0
    دستشون درد نکند باید سامانه های دفاعی تقویت. کرده درس درست حسابی. به متجاوزین بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس