همتی: نرخ ارز نیمایی حذف نمی‌شود/ توضیح درباره اینستکس

رئیس کل بانک مرکزی درباره ارز نیمایی و همچنین کانال مالی اینستکس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت اظهار کرد:‌ نرخ نیمایی حذف نمی شود و هم اکنون قیمت آن با ارز آزاد نزدیک است.

همتی خاطر نشان کرد: عملیات بازار باز بانکی به این راحتی نیست و به مقدمات و شیوه ‌نامه نیاز دارد. همه کارهایش را داریم انجام می دهیم در مراحل نهایی است و در آینده نزدیک انشاءالله عملیات را شروع می کند.

بیشتر بخوانید:

وی در مورد پیش بینی خود از نرخ دلار گفت: من هیچ پیش بینی در مورد قیمت دلار نمی‌کنم.

همتی در مورد حذف ارز نیمایی که اتاق بازرگانی درخواست کرده است اظهار داشت: ارز نیمایی حذف نمی شود نرخ نیمایی به بازار آزاد خیلی نزدیک است. نمیدونم برای چه دوستان این موضوع را مطرح می‌کنند حواله نیما و حواله بازار آزاد خیلی فرق نمی‌کند.

وی در مورد اینکه گفته می‌شد ایران آماده اینستکس نیست، اظهار داشت: «ساتما» نهاد متناظر «اینستکس» است و ما کاملا آماده همکاری هستیم. اروپا یا باید از ما نفت بخرد یا خط مالی ایجاد کند. 

همتی در پاسخ به این سوال که آیا از زمان شروع ضرب العجل ایران اتفاقی در اینستکس افتاده یا نه؟، گفت: فعلا اتفاقی نیفتاده است.

وی بیان داشت: بازار متشکل ارزی یکی از بازارهای حساس و مهم است  و داریم آن را آماده می کنیم. به محض اینکه آماده شدن حتماً برای واقعی کردن نرخ ارز تاثیر مثبتی خواهد داشت.

رئیس بانک مرکزی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که گفته می شود منابع قرض الحسنه ها کم شده است گفت: خیر کم نشده است، مصرف منابع قرضه الحسنه متاسفانه و یا خوشبختانه زیاد شده است.

وی ادمه داد: درحال حاضر وام ازدواج مبلغش بالا رفته ، برای سیل قرار است 5 هزار میلیارد تومان پرداخت کنیم، برخی از مشاغل کمیته امداد پرداختی داریم. حجم پرداختی ها افزایش پیدا کرده است،منابع همانی که بوده همان است ، امیدوارم مردم سپرده های قرض الحسنه بیشتری داشته باشند تا ما هم بتوانیم وام های بیشتری را ارائه کنیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    7 0
    کم کم کار به جایی رسیده که یک چماق بردارید و بگيد هر کس از ما نفت نخره با این چماق می زنیم
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      1 0
      خخخ
  • علی IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    5 0
    خاک عالم بر سر مسئولان کودن و بی لیاقت باد که باید برای فروش سرمایه هایمان التماس کنیم
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    1 0
    این باید که گفت یعنی چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس