بانک ملت

منابع خبری روز سه‌شنبه از توافق دولت انگلیس با یک بانک ایرانی برای فیصله دادن به یک پرونده شکایت ۱.۲۵ میلیارد پوندی خبر دادند.

به گزارش مشرق، یک رسانه انگلیسی امروز سه‌شنبه (۲۸ خرداد/۱۸ ژوئن) از توافق دولت انگلیس با «بانک ملت» برای فیصله دادن به پرونده شکایت ۱.۲۵ میلیارد پوندی بانک ایرانی از وزارت خزانه‌داری دولت انگلیس خبر داد.

روزنامه فایننشال‌تایمز با گزارش این خبر افزود بانک ملت قبلاً از دولت انگلیس به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده علیه این بانک در سال ۲۰۰۹ به بهانه ارتباط با برنامه هسته‌ای ایران شکایت و طلب غرامت کرده بود. دولت انگلیس دارایی‌های بانک ملت را به همین بهانه مسدود کرد. خزانه داری انگلیس، در نتیجه سال ۲۰۰۹ نهادهای مالی انگلیس را از انجام هر گونه مبادله مالی با بانک ایرانی منع کرد.

بانک ملت بابت این تصمیم از دولت انگلیس شکایت کرد و در سال ۲۰۱۴ دیوان دادگستری اروپا ادله بروکسل برای مسدود کردن دارایی‌های بانک ملت را ناکافی دانست.

طبق این گزارش، وکیل بانک ایرانی سه‌شنبه به دیوان عالی انگلیس گفت طرفین شامگاه دوشنبه برای فیصله دادن به تمامی دعاوی مطروحه در این پرونده قضایی، از جمله مسائل مالی مصالحه کردند.

این توافق، به مناقشه ۱۰ ساله دو طرف که به بالاترین مرجع قضایی انگلیس ارجاع شده بود، پایان می‌دهد. فایننشال‌تایمز می‌گوید مفاد توافق دو طرف محرمانه هستند.

روند ۵ هفته‌ای رسیدگی به این پرونده قرار بود از دوشنبه در دیوان عالی انگلیس آغاز شود، اما «دیوید فاکستون»، وکیل خزانه‌داری انگلیس برای اخذ دستورات لازم از یک «مقام بسیار بلندپایه دولتی»، خواستار موکول شدن روند رسیدگی به پرونده به زمانی دیگر شد.

بانک ملت در شکایت اولیه درخواست ۴ میلیارد دلار خسارت کرده بود، اما این رقم بعداً به ۱.۶ میلیارد دلار کاهش یافت.

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    چرا محرمانس؟
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    پولای مفت مملکت 1.4 پوند با 1.6 میلیارد دلار ریالی هم حساب کنی برابرنیست تازه خواب پول بماند
  • FR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    ماجرای بانک ملت مشکوک است. برخی دلال ها در انگلیس دعواهای ساختگی درست میکنند و از دو طرف پولش را می گیرند. بانک ملت بازنده اصلی این دعواهای ساختگی است. در طی ۱۰ سال اخیر ۴ دعوای ساختگی طراحی کرده اند و میلیونها دلار از بانک ملت گرفته اند. هیچکس حواس اش نیست...
  • FR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    تا حالا ۴ بار حکم صادر شده. ظاهرا بین برخی دلارهای بین المللی و برخی افراد در داخل تبانی وجود داره.. اول دعوای صوری از طرف انگلیسی طرح میشه بعدش دلالهای حقوفی انگلیسی با برخی افراد تبانی میکنند و از بانک ملت حق الوکاله میگیرند.. ماجرا چیست ؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس