کد خبر 967928
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
ایرج عرب

با جدایی برانکو از پرسپولیس لحن پیشکسوتان این باشگاه هم دچار تناقضاتی شده و آنها حتی از اتهام زدن به دیگران هم فروگذار نمی‌کنند.

به گزارش مشرق، بعد از مدت‌ها گمانه‌زنی در نهایت برانکو ایوانکوویچ با ترک کشورمان اعلام کرد که با باشگاه الاهلی عربستان به توافق رسیده و دیگر داستان پرسپولیس و ایران برای او به پایان رسیده است. با رفتن برانکو اما فضای باشگاه پرسپولیس به شدت ملتهب شده و در دو روز اخیر هواداران عصبانی و معترض این تیم مقابل ساختمان باشگاه پرسپولیس تجمع کرده و خواستار بازگشت برانکو به پرسپولیس شدند! این در حالی است که ایرج عرب مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تاکنون موضع روشنی نسبت به این مسأله اتخاذ نکرده و مشخص نیست که تکلیف پرسپولیس در روزهای آینده چطور رقم خواهد خورد.

مدیران پرسپولیس انگار که توقع این شرایط را نداشته و با نداشتن پلنی مناسب برای کنترل این اوضاع از اتاق‌های جلسه بیرون نمی آیند. درحالی که شاید بهترین کار در این شرایط این بود که برای آرام کردن این فضای بی خود شلوغ و بی جهت ملتهب کنار هواداران قرار می‌گرفتند و از برنامه‌های خود برای برون رفت از ای شرایط می‌گفتند اما متاسفانه یک رسم نانوشته در مدیریت فوتبال ایرانی است و آن سکوت و قایم شدن.

* برانکو حجت را تمام کرد تکلیف پرسپولیس چیست؟

برانکو که جسته و گریخته اعلام کرده بود دیگر به پرسپولیس برنمی‌گردد در مصاحبه امروزش با یک رسانه کروات تصمیم خود را رسانه‌ای کرد. در این شرایط به نظر می‌رسد که تفکر برانکو با پرسپولیس سازگار نخواهد بود و حتی اگر از روش‌های قانونی هم مسئولان پرسپولیس بتوانند برانکو را به ایران برگردانند اما او دیگر برای این تیم مربی نخواهد بود چرا که بعد از اتفاقات رخ داده بدون شک برانکو انگیزه کار در ایران را از دست داده است و با این شرایط شاید بهتر باشد که باشگاه پرسپولیس راه دیگری را در پیش بگیرد.

* مدیرعامل باشگاه پرسپولیس چرا این روزها را ندید؟

برانکو بارها در ماه‌های اخیر در مصاحبه‌هایش تلویحاً از جدایی و رفتن از این تیم صحبت کرد و شاید اگر یک مدیرعامل کار کشته و با تجربه بالای سر این تیم قرار داشت خیلی راحت از حرف‌های برانکو متوجه می‌شد که او عزم رفتن دارد و در این بین این ایراد به ایرج عرب و همکارانش در پرسپولیس وارد است که چرا زودتر از اینها تکلیف نیمکت داغ خود را مشخص نکردند. از طرف دیگر برانکو هم باید به این سؤال پاسخ دهد که چرا به صورت شفاف تصمیم‌اش برای جدایی از پرسپولیس را اعلام نکرد و با صحبت‌های در لفافه کار را به اینجا رساند که شاهد هستیم هر روز هواداران مقابل باشگاه تجمع می‌کنند. موضوع دیگر این است که پرسپولیس در سال‌های اخیر با برانکو به ثبات خوبی رسید اما جدایی او به این شکل آنقدر شوکه‌کننده بود که حالا مدیران این باشگاه بدون داشتن یک نقشه راه برای مدیریت بحران از دید هواداران و رسانه‌ها پنهان شده‌اند. هواداران پرسپولیس باید شرایط این باشگاه را درک کنند و اجازه دهند که در یک فضای آرام و بدون تنش تصمیمات آنی این باشگاه اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید:

جنگ قدرت در پرسپولیس پس از رفتن برانکو

* پرسپولیس در دوران بعد از برانکو چه شرایطی خواهد داشت؟

در ۴ سال اخیر برانکو آنقدر در پرسپولیس تأثیرگذار بود که خیلی‌ها نقش او را بیشتر از یک مربی می‌دانستند و خیلی‌ها برانکو را هم سرمربی و هم مدیر این باشگاه معرفی می‌کردند چرا که او موفق شده بود حاشیه‌های زیادی از تیمش را کنترل کند و در سایه هدایت و مدیریت او پرسپولیس به قهرمانی‌های متعدد رسید اما حالا که او از پرسپولیس قصد جدایی دارد باید مسئولان باشگاه در مدت زمان باقی‌مانده تا شروع لیگ بتواند تیم خوبی را ساخته و پرداخته کند و با اتخاذ تصمیمات درست، پرسپولیس روند خوب خود را ادامه دهد. در اینکه برانکو به شکل بهتری می‌توانست از پرسپولیس جدا شود شکی نیست. در واقع در کنار همه بی درایتی که در این باشگاه شده از تصمیم برانکو و ترک ناگهانی اش نمی‌توان به راحتی گذشت. برانکو که در مصاحبه‌های اخر فصلش همیشه دو پهلو به ماندن و یا رفتنش اشاره کرده بود می‌توانست در یک جلسه دوستانه به این همکاری پایان دهد و یا حداقل بعد از بازگشت به تهران و تسویه حساب با روی خوشی با هواداران تیمش خداحافظی کند. رفتار برانکو با باشگاه پرسپولیس ناخودآگاه ما را یاد خداحافظی اش با تیم ملی می‌اندازد. جایی که تیم ملی در جام جهانی روزهای خوبی را نگذراند و برانکو به همراه تیم ملی به تهران بازنگشت. در هر حال برانکو با پرسپولیس روزهای فوق العاده ای داشته و به این راحتی از قلب میلیون‌ها هوادار پرسپولیس بیرون نمی‌رود اما اکنون این تصمیم از سوی سرمربی سرخپوشان گرفته شده و به جای جارو جنجال باید به فکر آینده این تیم بود.

این روزها مهمترین روزهای آماده سازی یک تیم است و هر روز تجمع و یا مصاحبه علیه مدیریت باشگاه تغییری در وضعیت تیم که نمی‌کند هیچ شرایط را برای تصمیم گیری سخت‌تر هم می‌کند.

نه سکوها قرار است تصمیم گیر مسائل کلان باشگاه پرسپولیس باشند که اگر چنین باشد باید فاتحه یک باشگاه را خواند و نه قرار است باشگاه نسبت به احساسات هوادارانش و دغدغه‌های آنها بی توجه باشد اما در فضای فعلی آیا می‌توان تصمیم درستی گرفت؟

موضوع دیگر بحث پیشکسوتان این باشگاه است که بیشتر آنها هر روز یک سیاست را در پیش می‌گیرند. پیشکسوتان پرسپولیس در ۴ سال گذشته که این تیم نتایج خوبی می‌گرفت همواره از پرسپولیس حمایت می‌کردند اما با رفتن برانکو موضع آنها هم تغییر کرد و برخی از آنها انتقادات عجیب انجام می‌دهند به طوری که صحبت‌های فعلی آنها با صحبت‌های گذشته در تناقض عجیبی قرار دارد. برخی از پیشکسوتان پرسپولیس خارج از انتقادهایی که انجام می‌دهند گاهی دست به اتهام‌زنی هم می‌زنند و رفتن برانکو را به مسائلی خارج از مسائل فوتبال ربط می‌دهند. با این همه باید دید که آینده پرسپولیس در روزهای پرالتهاب فعلی چطور رقم خواهد خورد و آیا تغییرات در این باشگاه فقط به رفتن برانکو خلاصه می‌شود و یا ترکش اتفاقات اخیر برخی از مدیران این باشگاه را هدف قرار خواهد داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    6 2
    از وقتی عابر بانک افتاد زندان لنگ دیگه اون لنگ سابق نشد
    • یاشاسین اردبیل IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      2 1
      به کوری چشم دشمنانش جام پشت جام اورد! شیش تا هم از العین نخورد
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      0 0
      6تا از الهلال خورد.همه میدونن چه جوری جام اورد.تو ایران دو گانه میاورد ولی تو اسیا تو گروه 4 تیمه چهارم میشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس