کد خبر 967866
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
تمامی کارت های ملی قدیم فاقد اعتبار است

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه تمامی کارتهای ملی قدیم فاقد اعتبار هستند، گفت: با کارتهای ملی قدیم هیچ خدمتی در دستگاههای اجرایی به افراد ارائه نمی شود.

به گزارش مشرق، سیف الله ابوترابی گفت: سازمان ثبت احوال با ۲۰۰ هزار نقطه در کشور ارتباط آن لاین دارد و استعلام هویت افراد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از اول فروردین ماه تمامی کارتهای ملی از درجه اعتبار خارج شد، گفت: این موضوع مصوبه هیأت وزیران بود که البته ما باز هم وقت اضافی به هموطنان دادیم اما عملاً از ابتدای خردادماه تمامی خدمات در دستگاه‌های اجرایی کشور فقط باکارت ملی هوشمند انجام می‌شود و البته افرادی که هنوز کارت هوشمند خود را دریافت نکرده اند با رسید کارت هوشمند می توانند خدمت بگیرند.

بیشتر بخوانید:

ارائه خدمات بانکی به کارت‌های ملی قدیمی متوقف شد

معاون سازمان ثبت احوال تاکید کرد: با توجه به اینکه خدمات فقط با کارت هوشمند انجام میشود به همین دلیل از هموطنان میخواهیم که برای ثبت نام کارت به ۱۲ هزار دفتر پیشخوان مراجعه کنند در غیر اینصورت با مشکل مواجه خواهند شد.

ابوترابی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای بیش از ۴۵ میلیون و ۶۲۵ نفر کارت هوشمند صادر شده است افزود: همچنین یک میلیون و ۳ هزار و ۷۷۵ کارت در دفاتر پیشخوان و پست از چند سال قبل موجود است اما کسی برای دریافت آن مراجعه نکرده است.

به گفته وی، صاحبان این کارتها میتوانند برای اطلاع از اینکه کارتهای هوشمند خود در کدام دفتر است به سامانه سازمان ثبت احوال مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از هموطنان حدود ۸ ماه است که در انتظار دریافت کارت هوشمند هستند اظهار داشت: با تلاش چاپخانه دولتی و شرکت متولی از دو هفته گذشته اولین محموله کارت در اختیار ما قرار گرفته که به مرور کارتها را در اختیار صاحبان آنها قرار می دهیم.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: کارتهای ملی قدیم فقط برای هموطنان خارج از کشور اعتبار دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    11 0
    ثبت احوال غلط بیجا کرد هنوز زوده خیلیا ندارند بعدم این کارتا گواهینامه وکارتای دیگه شده برا دولت منع درامد همرو یکی کنید اینقدر ملتو تلکه نکنید
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    حالا که اینجوری شد من زن میخوام
    • IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
      1 0
      چندتا؟!
  • امید FR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    نه کارت میدن نه خدمات میدن، برای انجام کارهای دولتی و بانکی باید مثل اینترنت بسته 1 ماهه 10000 تومانی بخریم بهش میگن رسید! دولت دزدی و فساد...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس