کد خبر 967647
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
ترامپ ایران

رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به بیانیه ایران در خصوص افزایش ذخایر اورانیوم خود واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا امروز دوشنبه به بیانیه ایران در خصوص افزایش ذخایر اورانیوم خود واکنش نشان داد.

«بهروز کمالوندی»، سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز دوشنبه (۲۷ خرداد) در نشستی خبری در محل تأسیسات آب سنگین اراک (خنداب) تصریح کرد که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده ۳.۶۷ درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتاً تا ششم تیر از سقف ۳۰۰ کیلو عبور خواهد کرد.

ترامپ بدون ارائه توضیح بیشتر در توئیتر نوشت: «ایران قرار است از محدودیت‌های ذخایر اورانیوم سرپیچی کند.»

«دونالد ترامپ» ۱۸ اردیبهشت‌ماه سال گذشته در ادامه کارشکنی‌های دولت آمریکا در اجرای توافق هسته‌ای برجام به مشارکت کشورش در این توافق پایان داد و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا در آن زمان برای محقق کردن خروج از برجام گزینه‌های متعددی در اختیار داشت که برخی از آنها می‌توانست به «لغو کامل» برجام و احیای تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران منجر شود.

او در صورتی که به «ساز و کار حل اختلاف» در بند ۳۶ توافق هسته‌ای استناد می‌کرد می‌توانست علاوه بر تحریم‌های آمریکا، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد را هم علیه ایران احیا کند.

ترامپ در آن زمان به جای استفاده از این گزینه ترجیح داد از قوانین داخلی آمریکا برای خروج از برجام استفاده کند تا ضمن حفظ محدودیت‌های هسته‌ای علیه ایران، امکان برخورداری تهران از مزایای برجامی را به حداقل برساند.

«جرارد آرو»، سفیر سابق فرانسه در آمریکا امروز (دوشنبه ۲۷ خرداد) در توئیتر درباره رویکرد آمریکا در خصوص برجام نوشت آمریکا نمی‌تواند «خدا و خرما را با هم داشته باشد.»

وی نوشت: «ایران از لحاظ سیاسی ملزم بود دیر یا زود به تحریم‌های آمریکا واکنش نشان دهد. نمی‌شد آمریکا هم خدا را داشته باشد، هم خرما را؛ یعنی برجام و تحریم‌ها را [با هم حفظ کند.]»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    8 2
    فک کنم اوضاع پیچیده داره میشه... خدا بخیر کنه
  • مانی IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    4 7
    ولی مسئولین ما هنوز هم خرمیخوان و هم خرما. هم هم میخوام با شیطان دوست بشن هم خدا رو میخوان
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 3
    چه ربطی به شما دارد ؟ شما که از برجام خارج شده اید .
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    8 5
    ترامپ واقفا مایه شرم جامعه بشریت است
  • IR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    9 10
    امریکا پس از حمله به ایران با واکنش منفی کشورهای جهان مواجه نخواهد شد چرا که ترامپ تمام تلاش خود برای مذاکره با ایران را کرد
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      2 1
      چقد بهت دادن ؟ اما هیچی نمی ارزی .
  • رضا IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    9 11
    به نظر من ایران درسته که از اقتدار ملی زیاد حرف میزنه ولی در عمل اینطوری نیست شما در اینده نزدیک شاهد یک نرمش قهرمانانه در این زمینه از مسولین ایران خواهید بود این خط------اینم نشان@
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      3 3
      احتمال زیاد خمره زهر را جملگی بنوشیم.
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
      1 2
      جمع این دو نظر میشه قهرمان خمره ای !
  • مشرق بزارش IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    بهترین راه حل خروج ایران از برجام است دشمنانمان سلاح هسته ای دارند فکر کرده اید میتوان جواب سلاح های کشتار دست جمعی را با موشک داد؟ میتوانیم سلاح هسته ای بسازیم ولی برای حمله استفاده نکنیم برای دفاع بگذاریم اصلا تعداد نیروهای آمریکایی را دیده اید؟ یا تعداد تجهیزات جنگیشان را ؟ اگر نخواهیم حمله نکنیم ممکن است آنها حمله کنند خدای ناکرده از سلاح هسته ای استفاده کنند نداشتن سلاح هسته ای برای ایران کاری احمقانه است آنهم موقعی که آمریکا به دنبال افزایش تنش ها در خاورمیانه است . اصلا میدانید برجام چیست؟ به نظرتان چرا اروپایی ها یا جهان غرب از ایران میخواهد تعهداتش را انجام دهد ولی خود به برجام پایبند نیست ؟ چرا آنقدر تاکید میکنند تا ایران از بر جام خارج نشود؟ شما فکر کرده اید کسانی که میخواهند انقلاب اسلامی سرنگون شود آنهم بخاطر اسلامی بودن و حقانیت و دشمنی با یهود صهیونیسم که جهان غرب و حتی در جهان (تمام سیاستمداران چه در جهان عرب چه در جهان غرب حتی مردم عادی صهیونیسم می‌گردانند فکر کرده اید چرا سرمداران عرب به راحتی با صهیونیسم عادی سازی میکنند؟ حتی روسیه و چین ولی به این معنا نیست که روابطمان را با آنها قطع کنیم همه رسانه ها در دست صهیونیسم است چرا بگذاریم جبهه حق اینگونه سرکوب شود ؟ هرچه اسلام ستیزی در دنیا هست همه از تفکرات صهیونیسم نشات میگیرند چرا در جهان غرب قوانین ضد اسلامی تصویب میکنند ولی برای حمایت از صهیونیسم همه کار انجام میدهند؟ هروقت صهیونیسم را زیر سوال ببریم سرکوبمان میکنند ؟ این نظام دیکتاتوری صهیونیسم که حکومت بر جهان را درسر می‌پرورانند بر ذهن ها نفوذ کرده اند تا حدی هم موفق بوده اند بدلیل اینکه مردم جهان از حق دور هستند از اسلام دور هستند ایمانشان به خدا ضعیف است و به سمت تاریکی پیش میروند این موج اسلام ستیزی در جهان که ردی از صهیونیسم در آن دیده میشود در آنها شدت یافته است چرا باید بنشینیم و نگاه کنیم؟ پیام انقلاب اسلامی ایران اینست که "اسلام" را در جهان صادر کنیم شما میتوانید کتاب های شهید مطهری را بخوانید و بفهمید چرا امام خمینی بر گسترش آن تاکید کرده اند) شما فکر کرده اید کسانی که میخواهند انقلاب اسلامی سرنگون شود آنهم بخاطر اسلامی بودن و حقانیت و دشمنی با یهود صهیونیسم که جهان غرب و حتی در جهان نفوذی دارند میخواهند اقتصاد ایران درست شود؟ در حالی
  • مشرق بزارش IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
    0 0
    شما فکر کرده اید کسانی که میخواهند انقلاب اسلامی سرنگون شود آنهم بخاطر اسلامی بودن و حقانیت و دشمنی با یهود صهیونیسم که جهان غرب و حتی در جهان نفوذی دارند میخواهند اقتصاد ایران درست شود؟ در حالی که اقتصادمان را خراب کردند جنگ اقتصادی علیه ما راه انداختند بدلیل اینکه انقلاب اسلامی حق را در جهان ترویج میدهد خلاف میل صهیونیستها ست هر تصمیمی که اروپا و آمریکا جهان غرب و کشور های عربی میگیرند با میل صهیونیستها انجام میشود خودتان میبینید که چرا اسرائیل میگوید بر جام بد است زیرا اقتصاد ایران را درست میکند آمریکا هم میگوید بد است اروپا هم میگوید بد است آنها بر جام را گذاشتند تا ایران به سلاح هسته ای دست نیابد و همیشه هم روی این نکته تاکید کردند تا ایران با سلاح هسته ای دست نیابد و اسراییل را نابود نکند و اقتصاد ایران درست نشود که خلاف میل صهیونیستها است اروپایی ها هم عملا از بر جام خارج شدند همه پیرو یک خط هستند که آنهم صهیونیست است نه اروپا از آمریکا پیروی میکند نه هیچکس همه از صهیونیسم پیروی میکنند حماقت از ماست که به اروپا امید بستیم بهتر است از بر جام خارج شویم
  • خپش RO ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    0 0
    بنظرم داشتن سلاح هسته ای را به رفراندم بگذاریم. دهان دنیا بسته میشه. شترسواری دولا دولا نمیشه.
    • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۸
      0 0
      نمیشود همه چیز را به رفراندوم گذاشت قطعا به نفع رژیم صهیونیستی است!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس