کد خبر 967612
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۳
ژوزف عون

یک شبکه سعودی به نقل از منابع خود مدعی شد، آمریکا به اطلاع فرمانده ارتش لبنان رسانده در هر رویارویی احتمالی آینده میان حزب‌الله و رژیم صهیونیستی، ارتش لبنان نباید وارد عمل شود.

به گزارش مشرق، «ژوزف عون» فرمانده ارتش لبنان اردیبهشت‌ماه سال جاری (۱۳۹۸) در رأس هیأتی عالیرتبه به آمریکا رفت و با برخی مقامات این کشور دیدار کرد.

شبکه سعودی «العربیه» به نقل از منابع خود نوشت: آمریکایی‌ها به اطلاع فرمانده ارتش لبنان رسانده‌اند هر رویارویی آینده میان حزب‌الله و اسرائیل تنها به معنای رویایی میان دوطرف است؛ ارتش لبنان نباید در حمایت از حزب‌الله وارد این درگیری‌ها شود و ارتش باید زیرساخت‌های لبنان را از حملات اسرائیل دور نگه دارد.

بیشتر بخوانید:

آماده‌باش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

واکنش حزب‌الله به حمله تروریستی لبنان

در ادامه این گزارش آمده، آمریکا همچنین از ارتش لبنان درخواست کرده نقشی پررنگ‌تر در جنوب (مرز لبنان با فلسطینی اشغالی) ایفا کند خصوصاً پس از کشف تونل‌هایی در این منطقه که رژیم صهیونیستی ادعای آن را دارد.

آمریکا در حالی از سال ۲۰۰۵ کمک به ارتش لبنان را با ارسال تجهیزات نظامی به ارزش ۲.۳ میلیارد دلار آغاز کرده که نیروی مقاومت حزب الله از قدرت زیادی در این کشور برخوردار شده است.

دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیماه گذشته یک بسته کمک نظامی به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای ارتقاء تانک‌ها و بالگردهای ارتش لبنان به این کشور تحویل داد.

پایگاه المانیتور که در آن زمان این خبر را گزارش داد، نوشت هدف دولت آمریکا از این اقدام، کاستن از نفوذ حزب‌الله در مناسبات داخلی لبنان است. وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرده قصد دارد به منظور مهار نفوذ گروه حزب‌الله توانمندی‌های ارتش لبنان را ارتقا دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۷
    0 0
    با 100میلیون استقلال یک کشور را خریدند ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس