ورزش زورخانه ای

منطقه در نظر گرفته شده برای تماشاچیان(fan zone) مسابقات آماده نمایش ورزش‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی می‌شود

به گزارش مشرق و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، صبح امروز با حضور «الکساندر مدوید» قهرمان نامدار بلاروسی کشتی و رئیس کنفدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی اروپا (EUZSC) این کشور از منطقه ویژه تماشاچیان مسابقات اروپایی که قرار است میزبان نمایش ۱۰ روزه ورزشکاران زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی باشد، بازدید به عمل آمد.


در این بازدید مدوید ضمن گفت‌وگو با مقامات برگزارکننده بازی‌های اروپایی و تشریح زیبایی‌ها و تاریخچه این ورزش ایرانی بر لزوم توسعه منش‌های پهلوانی این رشته در ورزش‌های قهرمانی تأکید کرد. همچنین وی ضمن این دیدار از محل ویژه در نظر گرفته شده تماشاچیان بازی‌های اروپایی که به مدت ۱۰ روز میزبان نمایش آیین‌های زورخانه ای و کشتی پهلوانی است، بازدید کرد.


این بازی‌ها قرار است در روز جمعه ۳۱ خردادماه سال جاری و با حضور کلیه تیم‌های مختلف از کشورهای قاره سبز برگزار و تا روز دهم تیرماه ادامه پیدا کند.


گفتنی است، برای اولین بار است که این ورزش باستانی ایرانی بستر لازم برای حضور در نمایشی این چنین در بازی‌های مهم و پربیننده اروپایی را پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس