کد خبر 967179
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

غذاهایی که بر روی باربیکیو یا آتش کباب می شوند طعمی اصیل به خود می گیرند  و هیچ غذایی به اندازه پخت غذا بر روی آتش لذیذ نخواهد بود . استفاده از باربیکیو در شهرت جهانی دارد و طرفداران بسیاری دارد .به گونه ای که در کشورهای مختلف مهمانی و جشن هایی ترتیب می دهند که غذا را روی این دستگاه بپزند و به آن جشن باربیکیو می گویند .

در کشور ما استفاده از کباب پز و منقل از گذشته تا به امروز طرفداران بسیاری را داشته است .با گذشت زمان کباب پزها که اغلب با زغال و چوب کار می کردند و دارای مشکلاتی از قبیل دود و خاکستر ، راه اندازی سخت و آماده سازی طولانی داشتند، جای خود را به باربیکیوهای گازی دادند.

باربیکیو در واقع روشی از پخت مواد غذایی است که در فضای آزاد بر روی دستگاه کباب پز استفاده می شود . گوشت ،مرغ ، سبزیجات و .. را با حرارت ملایم گاز می توان باربیکیو کرد و از طعم آن لذت برد . منبع حرارت در دستگاه های کباب پز باربیکیو زغال ، گاز یا آتش می باشد .

این دستگاه های کباب پز در انواع مختلفی چون کباب پزهای ایستاده ، رومیزی ، گازی و برقی و حتی ذغالی در بازار وجود دارند . برخی از انواع ایستاده این نوع از کباب پزها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و از نوع برقی و گازی آن می توان در مکان های سرپوشیده از آن استفاده کرد .

آشنایی با انواع کباب پز باربیکیو

دستگاه باربیکیو گازی از پرکاربردترین کباب پزها در دنیا می باشد . سوخت عمده مورد استفاده در این نوع کباب پزها گاز مایع شهری است . استفاده از دستگاه های کباب پز گازی در خانه های امروزی به دلیل نبود فضای کافی و کوچک بودن بسیار مناسب خواهد بود .

این مدل از باربیکیوهای گازی را می توان در محیط هایی چون پشت بام ف تراس و حیاط با اطمینان و بدون نگرانی و ایجاد مشکل نصب کرد و استفاده کرد ، زیرا به نسبت سایر کباب پزها راحت تر تمیز و نگهداری می شوند .

باربیکیوهای ذغالی در دنیا طرفداران فراوانی دارند زیرا اکثر افراد علاقه فراوانی به درست کردن کباب بر روی زغال و آتش را دارند . به عقیده خیلی از افراد استفاده از باربیکیو زغالی طعم غذا را خوشمزه تر خواهد کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت و خرید انواع کباب پز می توانید با مشاورین و کارشناسان وبسایت ساختمون در تماس باشید .

نکاتی که قبل از خرید باربیکیو باید رعایت کرد :

قبل از خرید باربیکیو باید دستگاه را با توجه به نیاز خود انتخاب کرد تا علاوه بر تامین نیازهای فعلی ، نیازهای آینده افراد را نیز برطرف کند . با توجه به ابعاد محدوده مورد نظر باربیکیو را انتخاب و خریداری نمایید . در زمان خرید دستگاه کباب پز از نوع زغالی این نکته را درنظر بگیرید که باربیکیوها هم به صورت ثابت و متحرک در بازار وجود دارند . در زمان خرید مشخص کنید که می خواهید کباب پز خود را ثابت یا متحرک انتخاب کنید .

قبل از خرید هر کباب پزی اطلاعات کافی از دستگاه داشته باشید تا در زمان خرید بتوانید از خرید خود سود داشته باشید . توجه به برند که متناسب با خواسته و نیازهای شما باشد و با توجه به خواسته های خود از دستگاه با کیفیت ترین دستگاه را انتخاب کنید .

 

مزایاو معایب باربیکیوهای گازی و ذغالی

کباب پزهای ذغالی و گازی به سرعت گرم و با همان سرعت سرد می شوند . برای نظافت و تمیزکردن این دستگاه مشکلی وجود ندارد و به راحتی تمیز می شوند .برای پخت مواد غذایی خود می توانید درجه حرارت دستگاه را کم یا زیاد کنید و با توجه به میزان پخت شعله را تنظیم کنید .

باربیکیوهای زغالی مواد غذایی را به آرامی می پزند اما طعم دودی بی نظیری به آن می بخشند و از مزیت های مهم کباب پزهای زغالی این است که هزینه مناسب و بسیار کم تری نسبت به سایر کباب پزها به همراه دارد .

جنس بدنه باربیکیو در زمان خرید و انتخاب آن از موارد مهم محسوب می شود . در زمان خرید کباب پزهای گازی یا ذغالی به دلیل نگهداری در محیط های مرطوب و روباز باید ضد زنگ و مقاوم در برابر رطوبت باشد . بدنه آهنی کباب ها به دلیل قیمت پایین تر برای مشتری جذاب تر خواهد بود اما به مرور زمان زیبایی ظاهری بدنه از بین می رود و در اثر رطوبت بدنه زنگ خواهد زد .

 

وب سایت ساختمون مرجع معرفی کالاهای و خدمات ساختمانی از قبیل درب ضد سرقت، دوربین مدار بسته، کاغذ دیواری  و پنجره دو جداره، پنجره Upvc، درب اتوماتیک، درب ضد سرقت است.

 

**محتوای تبلیغاتی**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس