سنتکام

مرکز تروریستی فرماندهی نیروهای مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) امروز یکشنبه ادعا کرده که ایران بعد از آتش‌ گرفتن نفتکش‌ها در دریای عمان تلاش کرد که یک پهپاد آمریکایی را با موشک هدف قرار دهد اما ناکام ماند.

به گزارش مشرق، در حالی که اتهام‌زنی‌های بی سند آمریکایی‌ها به ایران در موضوع حملات روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان ادامه دارد، امروز یکشنبه نیروهای تروریستی سنتکام مدعی تلاش نافرجام ایران برای هدف قرار دادن یک پهپاد آمریکایی در نزدیکی یکی از این نفتکش‌های آسیب دیده شده است.

به گزارش «رایان براون» خبرنگار حوزه امنیت ملی در شبکه «سی‌ان‌ان»، تروریست‌های فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا، شرق آفریقا و آسیای مرکزی (سنتکام) علیه ایران اتهام‌زنی دوباره‌ای انجام داده است.

بیشتر بخوانید:

طبق این گزارش، سنتکام مدعی شده که یک موشک زمین به هوای ایرانی اصلاح شده مدل اس ای- ۷ ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) بر فراز خلیج عمان (دریای عمان) یک پهپاد ام کیو – ۹ آمریکایی را هدف قرار دهد تا در روند نظارت آن بر حمله (ادعایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) به نفتکش کوکوکا کوریجس(Kokuka Courageous) اختلال ایجاد کند».

روز پنجشنبه برای نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال که از قطر «اتانول» بارگیری کرده بود و نفتکش کوکوکا کوریجس(Kokuka Courageous) که با پرچم پاناما از عربستان سعودی به مقصد سنگاپور محموله «متانول» بارگیری کرده بود، حمله شد و مقام‌های آمریکایی بدون ارائه هر گونه سندی مدعی شدند مسبب این حملات ایران بوده است.

بنا بر گزارش امروز یکشنبه سی‌ان‌ان، سنتکام مدعی شده که پهپاد ام کیو – ۹ آمریکایی ساعت ۶:۲۰ دقیقه به وقت محلی به نفتکش (فرانت) آلتر نزدیک شده بود و آتش گرفتن آن را مشاهده کرده بود. طبق این ادعا (حمله) ناکام ماند و موشک اس ای- ۷ با فاصله از کنار پهپاد آمریکایی رد شد.

مقام‌های ایران تا این لحظه اظهارنظری درباره ادعای تازه تروریست‌های سنتکام نکردده‌اند اما پیش از این بارها در رد مواضع و اتهام‌زنی‌های بی سند آمریکایی‌ها از شخص رئیس‌جمهور این کشور گرفته تا وزرای خارجه و دفاع دولت او درباره دست داشتن ایران در حملات به این دو نفتکش موضعگیری کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دیدگا IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    3 0
    بهشون محل نزارید بهتره! مال خودشون داستان میبافن که واسه رسانه هاشون خوراک درست کنن!
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    4 0
    یعنی میگی بچه های سپاه با موشک پهپادتون را هدف قرار دادند (حالا یا خورده یا نخورده - تو یمنیه که بدجور خورد و سوزشتون هم از همون هست و این را بهانه کردید) جلوی چشمتون و فقط وایسادید نگاه کردید؟ حروم باشه اون پولی که از بن سلمان بدبخت میگیرید بابت تامین امنیت خلیج فارس و دریای عمان! :)
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    6 0
    پهباد نظامی شما اونجا چیکار میکرده؟!!
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 0
    باز قصه گویی امریکاییا شروع شد!!!باور کنید من اول میگفتم کار ایرانه ولی این کارایی اینا دارن میکنن کم کم داره نظرم عوض میشه
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 11
    مشرق هِی به امریکایی ها بگو تروریست تا چند وقت دیگه میبینی که همین تروریست های سنتکام دارن تو دفتر مشرق تو تهران جشن میگیرن حالا نگاه کن
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    2 4
    دم سربازان رشید و غیور امریکا گرم که دستتونو رو کردن
  • احمد IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 4
    سند از امریکایها انکار از ایرانیها
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    1 2
    گوش دراز بخاطر دروغ بزرگی که گفتی از شرمساری و خجالت مانند لبو قرمز شدی و نگران ره نظر می رسی بخاطر افشای دروغ هایتان در دنیا
  • SE ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    4 1
    اتفاقا در این جنگ تبلیغاتی نباید سکوت کرد و با پاتک تبلیغاتی مدام در بوغ دمید که یانکیها با این دروغ پراکنیها به ارزوی خود در مورد مذاکراه دست نخواهند یافت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس