کد خبر 966979
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
سفیر انگلیس در ایران رابرت مک کر

در پی اظهارات خلاف واقع وزیر خارجه انگلیس در متهم کردن ایران به دست داشتن در حوادث اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، سفیر این کشور در تهران به وزارت خارجه احضار شد.

به گزارش مشرق، در پی اظهارات خلاف واقع وزیر خارجه انگلیس در تبعیت کورکورانه و عجولانه از امریکا در متهم کردن کشورمان به دست داشتن در حوادث اخیر برای دو نفتکش در دریای عمان، دستیار وزیر و مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه امروز در ملاقات با راب مک ایر سفیر انگلیس، شدیداً به این مواضع غیر قابل قبول و ضد ایرانی دولت انگلیس اعتراض و با اشاره به اتهام مطروحه که بدون ارائه کمترین سند و مدرکی و تنها در چارچوب سیاست دنباله روانه لندن از واشنگتن مطرح شده، افزود: در جریان جلسه (بسته) پنجشنبه گذشته شورای امنیت سازمان ملل نیز هیچ کس بجز انگلیس با این اتهام واهی آمریکا همراهی نکرد؛ حتی بسیاری از رسانه‌های بین المللی شناخته شده نیز ادعای آمریکا و انگلیس را به استناد اظهارات مقامات شرکت مالک کشتی و ملوانان آن رد کردند.

بیشتر بخوانید:

آیا اروپا رتبه‌بندیFATF را قبول دارد؟

پاسخ وزارت امور خارجه چیست؟!

مدیرکل اروپای وزارت امور خارجه با تقبیح این اتهامات بی اساس و اعلام اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران خواستار ادای توضیح طرف انگلیسی و تصحیح این موضع گردید و افزود: واکنش‌های مردمی علیه انگلیس ناشی از اینگونه رویکردهای حمایت گرانه این کشور از ادعاهای بی پایه و اساس مقامات آمریکایی در مسائل مختلف از جمله موضوع فوق است و اتخاذ مواضع واقع گرایانه از سوی دولت انگلیس منطبق با واقعیات سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و لزوم تجدید نظر در رویکرد این کشور، را یادآوری می‌کنیم.

سفیر انگلیس در این دیدار اظهار داشت: مراتب را فوراً به لندن منعکس خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    17 0
    خبیث تراز انگلیس حرام لقمه تو دنیا وجود نداره یه روزی باید تاوان ۹۰۰۰۰۰۰میلیون کشته مردم مانرو ازاین حرامزاده های بریتانیایی بگیریم پفیورهای داخلی طرفدار این کشورهم حواسشون باشه
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    وزیر خارجه انگلیس از آمریکا تبعیت نکرده
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    ملعون: فورا به لندن اطلاع دادن ، بدرد لای جرز می خورد. وزارت خارجه فشل ، اخراج کنید این جرثومه شیطان را. گاراژ و لانه جاسوسی روباه پیر را ببندید.
  • حمیدا IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    حرام لقمه تر از انگلیس ؛سلبریتی ها بی سوادو برخی سیاسیون غربگدا هستند که پول و ثروت این کشور رو چپاول کردن و سرسفره کباب خوک و شامپاین انگلیسی ناموسشون رو کنار اجنبی نشوندن وعکس یادگاری گرفتن.
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    حقیرترین و پست ترین سفیر کشور خارجی در ایران.
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    بی شرف تر از انگلیسی های بی شرف، اون بی شرفایی هستن که با بی شرفی تمام توی جشن تولد عجوزه لب گور شرکت کردند و حقیرانه و ذلیلانه مراتب نوکر صفتی و خاکساری خودشون رو با پرداخت هزینه جشن به شغالهای انگلیسی ثابت کردند.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    چقدر خوب ميشه ارزشي هاي كله خر حمله كنند سفارت را دوباره آتش بزنندو دولت باز مجبور بشه خسارت و حق توحش بدهد
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
    0 0
    انگلیس پدر بزرگ امریکاست ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس