کد خبر 966752
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷
کی روش

تیم های آرژانتین و کلمبیا، بامداد فردا در ورزشگاه سالوادور با هم روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش مشرق، روز دوم کوپا آمه‌ریکا یک بازی مهم برگزار می‌شود. برزیل و اروگوئه که در جام جهانی سال گذشته بهترین عملکرد را در میان نمایندگان آمریکای جنوبی داشتند، احتمالاً تا نیمه‌نهایی پیش می‌روند اما جفت بعدی که بهتر از بقیه بودند و شانس حضور در نیمه نهایی را دارند، یعنی آرژانتین و کلمبیا، بامداد فردا در ورزشگاه باشکوه سالوادور با هم روبه‌رو می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

هیگوییتا: تیم کی‌روش قهرمان نشود موهایم را می‌تراشم

برزیل و اروگوئه استمرار داشتند، آنها با مربی‌شان در روسیه به این رقابت‌ها آمده‌اند در حالی که اسکار واشنگتن تابارس از سال ۲۰۰۶ روی نیمکت اروگوئه نشسته. آرژانتین و کلمبیا اما در مرحله گذار هستند چون کارلوس کی‌روش چند ماه است که مربی کلمبیا شده و آرژانتین با یک مربی موقت به یک تورنمنت بزرگ آمده. مدافع راست سابق آرژانتین، لیونل اسکالونی بعد از جام جهانی روی این نیمکت داغ نشسته. او بیشتر به دلیل آن که مربی ارزانی است، این شغل را به دست آورده چون آرژانتین مجبور شد برای خلاص شدن از دست خورخه سامپائولی پول زیادی بپردازد.

اسکالونی در ۹ بازی مربیگری آرژانتین، بارها ترکیب تیمش را تغییر داده. فقط ۹ تا از ۲۳ بازیکن روسیه و تنها ۵ بازیکن از تیم نایب قهرمان کوپاآمه‌ریکای ۲۰۱۶ در تیم مانده‌اند. هیچ تیم دیگری تا این حد تغییرات نداشته.

اما در این تیم تداوم هم وجود داشته و مشارکت قدیمی لیونل مسی، سرخیو آگوئرو و آنخل دی‌ماریا دوباره شکل گرفته. شاید تصور می‌شد که مسی از حضور در این تورنمنت صرفنظر کند. کوپای بعدی ۱۲ ماه دیگر به میزبانی مشترک آرژانتین و کلمبیا برگزار می‌شود (تا بعد از آن در سال‌های زوج برپا شود) و احتمالاً مربی موقت هدایت آلبی سلسته را بر عهده نخواهد داشت. شاید باید نابغه بارسلونا خودش را برای آن نگه می‌داشت اما این اتفاق نیفتاد. زمان او برای رسیدن به یک افتخار ملی رو به پایان است و برای همین او برگشت.

اسکالونی ترجیح می‌داد به جای آگوئرو از مائورو ایکاردی استفاده کند اما شاید به خاطر مسی نظرش را تغییر داد و مهاجم منچسترسیتی برگشت. اسکالونی با حرف‌های بزرگی بخصوص برای یک مربی موقت کارش را شروع کرد. او می‌خواست سبک بازی آرژانتین را تغییر دهد و بیشتر به فوتبال مستقیم رو آورد، سیستم‌های متعددی را امتحان کرد اما تیمش بیشتر ۳-۳-۴ بازی می‌کرد؛ دائماً هم به دنبال هافبک‌های میانی‌اش بود، مثل لیاندرو پاردس که بال‌هایش را تغذیه کند.

بازگشت مسی کمی اوضاع را پیچیده کرد. در نخستین بازی برابر ونزوئلا، اسکالونی عرض مورد نظرش را پیدا کرد با بازی دادن به سه مدافع میانی و دو بال - مدافع هجومی که مسی هم پشت سر مهاجم بازی می‌کرد. چنین سیستمی احتمالاً دیگر دیده نخواهد شد و با چهار مدافع بازی می‌کنند.
جمعه قبل برابر نیکاراگوئه، اسکالونی با یک تغییر به ۳-۳-۴ برگشت. مسی وسط آمد و جووانی لوسلسو یکی از سه هافبک تیم، به سمت راست رفت. لوسلسو چپ پای صرف است و پست جدید بازی‌اش را خراب کرد اما وقتی به وسط آمد و با مسی کارهای ترکیبی انجام می‌داد، آرژانتین بهترین بازی‌اش را انجام داد. همکاری این دو می‌تواند یکی از جنبه‌های فوق‌العاده این کوپا باشد بخصوص در این بازی که کلمبیا دفاع چپ چندان قدرتمندی ندارد. کی‌روش ویلیام تسیو را در این پست به کار گرفته که تخصصش در قلب دفاع است و به درد کناره‌ها نمی‌خورد. اگر او بازی کند، مسی احتمالاً از فضای کنار خط به نفع خودش استفاده می‌کند.

رقابت‌های آن طرف زمین هم جذاب است. با تمام تغییرات اسکالونی، مشکلات ساختاری همچنان وجود دارد. دروازه و دفاع تیم بازیکن طراز اول کم دارد. خوان فویت تاتنهام مایه امید است اما هنوز زود است که دردسرهای همیشگی دفاع میانی آرژانتین به وسیله او حل شود.
کلمبیا هم شاید اسلحه جدید خود را رو کند. دووان زاپاتا، مهاجم ۲۸ ساله آتالانتا در بهترین روزهای بازی خود است. او که روسیه را از دست داد، فصل فوق‌العاده‌ای در فوتبال ایتالیا سپری کرد و در چند بازی ابتدایی با کی‌روش عالی بوده. او یکشنبه گذشته نخستین گل ملی خود را در پرو زد و قابل تصور است که خط دفاع آرژانتین در برابر قدرت و فرصت طلبی او مشکلات زیادی داشته باشد.

اما آیا کی‌روش از زاپاتا در کنار رادامل فالکائو استفاده می‌کند؟ تصمیم سختی است. خوان گیرمو کوادرادو می‌تواند سمت راست را به دست بگیرد هم در دفاع و هم در حمله. مشکل در سمت چپ است. اگر خامس رودریگس بازی کند جلوتر از تسیو، فضای خوبی در اختیار مسی قرار می‌گیرد. هافبک‌های میانی، ویلمار باریوس و ماتئوس اوریبه، باید خیلی مراقب مسی باشند.

اما اگر کی‌روش از یک مهاجم استفاده کند، استحکام دفاعی بیشتری خواهد داشت اما فرصت ضربه زدن به دفاع آسیب‌پذیر حریف را از دست می‌دهد. این امکان هم هست که زاپاتا روی نیمکت بنشیند با توجه به اثرگذاری که به‌عنوان بازیکن جانشین مقابل ژاپن و پرو از خودش نشان داده و کی‌روش نتیجه گرا شاید بخواهد بعد از خنثی کردن حملات آرژانتین، اواخر بازی از او استفاده کند.

این بازی می‌تواند پر از تغییرات جذاب باشد و اینکه هر دو تیم بر اساس استانداردهای همه تورنمنت‌ها به طور کامل آماده نیستند، به این جذابیت افزوده می‌شود. دیدار تیم‌هایی که شاید رقیب نیمه‌نهایی یکدیگر باشند، یکی از نقاط اوج مرحله گروهی کوپا آمه‌ریکای ۲۰۱۹ است.

منبع: روزنامه ایران ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حمید ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    2 0
    هم کی روش را دوست دارم و هم مسی را امیدوارم هردو تیم به فینال برسند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس