کد خبر 966624
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
سوریه (1).jpg

وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس با معاون وزیر خارجه آمریکا و سفیر پیشین این کشور در بحرین، پس از سفر به دیرالزور سوریه با عشایر این منطقه نشست برگزار کردند.

به گزارش مشرق، منابع خبری معارض از نشست مسئولان آمریکایی و سعودی با عشایر سوریه خبر دادند.

پایگاه خبری معارض «الحل» گزارش داد که «ثامر السبهان» وزیر مشاور سعودی در امور خلیج فارس، «جوئل رابین» معاون وزیر خارجه آمریکا و «ویلیام روباک» سفیر سابق آمریکا در بحرین پنجشنبه (روز گذشته) وارد دیرالزور شدند.

بیشتر بخوانید:

الحل اعلام کرد که این دیپلماتها، سپس به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق دیرالزور منتقل شدند و در آن پایگاه، با «مسئولان محلی و افراد سرشناس نشستی برگزار کردند».

منابع محلی آگاه به این پایگاه خبری گفتند که مسئولان سعودی و آمریکایی با «غسان الیوسف و لیلی الحسن» رؤسای مشترک نهاد موسوم «مدیریت شهری دیرالزور» دیدار کردند.

این پایگاه مدعی شد که دیپلماتهای سعودی و آمریکایی در جریان این دیدار، مطالبات ساکنان مناطق تحت تسلط شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» را بررسی کردند.

بنا بر این گزارش، پس از برگزاری نشست نخست، یک نشست «فراگیر دیگر برگزار شد که علاوه بر افراد قبلی، برخی از شیوخ و افراد سرشناس عشایر این منطقه در آن حضور داشتند».

الحل همچنین مدعی شد که محور این نشستها، «مکانیزم حمایت از این مناطق برای عدم بازگشت داعش به آن، مقابله با تهدیدهای دیگر منطقه و حمایت از همه اقشار سوری در شمال و شرق سوریه» بوده است.

در همین ارتباط، منابع خبری معارض اوایل اردیبهشت ماه گذشته از تشکیل «فراکسیون سیاسی جدید در دیرالزور» واقع در شرق سوریه خبر دادند که وابسته به معارضان است و تحت حمایت سعودی-آمریکایی قرار دارد.

این منابع اعلام کردند نام این فراکسیون «التیار العربی المستقل» (جریان عربی مستقل) است و ریاست آن بر عهده «محمد خالد شاکر» است.

این جریان از چند ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرد و دارای اهداف و برنامه‌هایی است که برخی از آن علنی و برخی نامعلوم است. البته یکی از مهمترین اهداف این جریان، «اعطای مشروعیت» تسلط شبه‌نظامیان کُرد بر منطقه شرق سوریه است.

نیروهای دموکراتیک که بیشتر عناصر آن کُرد است، گروهی است که تحت حمایت آمریکا قرار دارد و مدعی مبارزه با گروه تروریستی داعش است. اخیراً نیز تظاهرات گسترده‌ای توسط ساکنان استان دیرالزور صورت گرفت و معترضان تأکید کردند که باید کُردها و تروریستهای آمریکایی از این مناطق خارج شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس