کد خبر 966567
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۴
جرمی هانت نمایه

وزیر امور خارجه انگلیس ادعای همتای آمریکایی خود علیه ایران در حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس، ادعای آمریکا را مبنی بر دست داشتن ایران در حمله روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان، رد نکرد.

به نقل از یورونیوز، هانت گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که ادعای آمریکا مبنی بر دست داشتن ایران در حمله به نفت‌کش را قبول نکنیم.»

بیشتر بخوانید:

نتیجه نشست شورای امنیت درباره انفجار نفتکش‌ها

اشاره هانت به ادعای همتای آمریکایی اوست که به طور رسمی اعلام کرده، با توجه به اطلاعات به دست آمده، این نتیجه به دست آمده که این اقدام (حمله به نفت‌کش‌ها) کار ایران بوده است.

پیش از ظهر پنجشنبه دو نفتکش شامل نفتکش «Front Altair» که با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده بود و نفتکش «Kokuka Courageous» که با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به‌مقصد سنگاپور، محموله «متانول» حمل می‌کرد، دچار حادثه شدند که بنا بر ادعای رسانه‌های غربی هدف حمله قرار گرفته‌اند.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در اظهاراتی قابل پیش‌بینی، ایران را مسئول حادثه انفجار دو فروند کشتی نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

سیدعباس سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اتهام زنی بی اساس مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تامین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریعترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل نیز قاطعانه ادعای بی اساس آمریکا در ارتباط با حوادث 23 خرداد تانکرهای نفتکش را در دریای عمان رد و آن را با شدیدترین لحن ممکن محکوم کرد.

در بیانیه نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد که بامداد روز جمعه منتشر شد، آمده است: اظهارات فتنه‌جویانه نماینده آمریکا علیه ایران در جلسه 23 خرداد شورای امنیت سازمان ملل، نماد دیگری از عملیات روانی ایران هراسانه این کشور بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • احسان IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    0 9
    برآورد نهادهای اطلاعاتی ایران نشان می‌دهد که موساد پشت حمله به دو نفتکش در دریای عمان قرار دارد.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
    0 6
    مرگ بر انگلیس وقتی متن بالا خواندم فهمیدم چرا بزرگان ما از امگلیس با تعبیر روباه پیر یاد می کنند و چرا ما در شعارمان مرگ بر انگلیس را حذف نمی کنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس