علی لاریجانی نمایه

رئیس مجلس شورای اسلامی در شیروان با تاکید بر اینکه مشکل بیکاری در کشور با حرف و فریاد حل نمی شود گفت: بر طبق بیانات رهبری راه افتادن تولید در کشور می‌تواند حل کننده مشکل بیکاری باشد

به گزارش مشرق، علی لاریجانی عصر امروز در نشست پایانی سفر خود در شهرستان شیروان خراسان شمالی با اشاره به پیگیری‌های لازم برای توسعه و پیشرفت این استان اظهار کرد: راه‌آهن از اولویت این استان است که باید راه‌اندازی آن در دستور کار باشد و اگر امکان استفاده فاینانس برای آن تعریف‌شده می‌توان با پیگیری‌های لازم سفارش انجام آن با کشور چین انجام شود.

وی مرز مشترک خراسان شمالی با ترکمنستان را امکانی خوب برای تجارت یادکرد و ادامه داد: ایجاد بازارچه مرزی و راه ارتباطی مناسب امری معقول است که می‌توان آن را در سطح بین‌المللی پیگیری کرد و حقوقی آبی کشور نیز در این منطقه باید تأمین شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به معضل بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: بیکاری با فریاد و صحبت حل نمی‌شود بلکه بر طبق بیانات رهبری راه افتادن تولید در کشور می‌تواند حل کننده مشکل بیکاری باشد و البته بسترهای تولید باید فراهم شود.

وی ایجاد بستر تولید در کشور را خارج از سرمایه‌گذاری دولت عنوان کرد و افزود: کارخانه‌های مردمی در کشور به‌پیش می‌روند اما کارخانه‌های در دست دولت حساسیت کمتری بر این موضوع دارند که بنا بر تأکید رهبری باید خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی شود.

لاریجانی واگذار شدن کار به مردم و یک‌صدایی را لازمه حل مشکل بیکاری دانست و ادامه داد: در ابتدای انقلاب، تأکید بر اقتصاد دولتی بود که امام راحل بیان کردند امورات زندگی مردم در دست کارمندان نباشد و این سخت درست، به خوبی فهم و اجرا نشد.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر وظیفه هدایت و نظارت دولت و خروج آن از تصدی‌گری خاطرنشان کرد: دولت ازنظر اقتصادی فربه است و امکانات زیادی در دست دولت بوده اما کارگزار مناسبی در اقتصاد نیست و کشش زیادی ندارد.

رئیس قوه مقننه در بخشی دیگر به اعلام حمایت کشور از کارهای کشاورزی گلخانه‌ای اشاره کرد و گفت: نیروی متخصص موجود در کشور و تحصیل‌کردگان در این عرصه می‌توانند اقتصاد پرقدرتی را ایجاد کنند اما اکنون حجم زیر کشت گلخانه‌ای در کشور کم بوده و وضعیت خراسان شمالی از مناطق دیگر پایین‌تر است.

وی با تأکید بر لزوم روحیه تلاش و فعالیت بیشتر در کشور گفت: سند آمایش سرزمینی باید زودتر در کشور آماده می‌شد اما توسط دولت‌ها این کار انجام‌نشده و این نقص بزرگی برای توسعه کشور محسوب می‌شود که اکنون شنیده‌شده این موضوع به استان‌ها واگذار و جمع‌بندی آن در مرکز انجام می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در انتها وفاق و اصلی، فرعی کردن امور را ازجمله لازمه‌های رسیدن به آبادانی در شرایط فشار اقتصادی عنوان کرد و گفت: اختلافات در کشور وجود دارد و نمی‌توان همه آنان را حل کرد اما بر اساس درک زمانه و شرایط فعلی کشور باید بر اصولی که مورد وفاق است تأکید کرد تا آبادانی ایجاد شود و بر حل مشکلات کشور باید تمرکز کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
    8 1
    تصویب برجام در مجلس فقط در 20 دقیقه + خفه کردن صدای مخالفان برجام در همان مجلس اینا کار کی بود پس؟
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    6 1
    پس نقش مجلس چه بوده كه ازاين امكانات براي كشور و ملت استفاده نشده است مقصيرن چه كساني هستند به قوه قضاييه معرفي نماييد...
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    3 1
    اما متاسفانه از نظر عقلانیت در عمل بسیار لاغر و نحیف است
  • IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    1 0
    فربه یعنی چه؟
  • لاری IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    1 4
    بریم پیشواز برای انتخابات ریاست جمهوری با صحبتای علی اقا...
  • hamed IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    6 1
    اقای لاریجانی شما کجای این پازل خبیث هستید
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    0 0
    تبلیغات رییس جمهوریش را شروع کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس