کد خبر 966462
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

به گزارش مشرق؛ یکی از مخاطبان تجربه خرید از یک فروشگاه اینترنتی را به اشتراک گذاشته است که مشرق بدون تایید یا رد آن، منتشر می‌کند و آماده انعکاس پاسخ مسوولان این سایت است:

****

چند وقت پیش در نمایشگاه الکامپ با آن آشنا شدم فروشگاه اینترنتی که به گفته خودش محصولاتش را با ۳۰ تا ۷۰ درصد تخفیف به فروش می رساند و میزان تخفیف را مشتریان خودشان تعیین می کنند آن هم در یک رقابت؟

به نظرم از همون اول کاسه ای زیر نیم کاسه بود؟

اما قبلش نحوه عملکرد سایت توضیح بدم

نحوه عملکرد فروشگاه

با یک مثال توضیح می دهم.

قیمت یک موبایل میان رده هم اکنون ۳ میلیون تومان است (البته دعا کنیم بالاتر نرود) در این سایت برای شروع مثلاً قیمت آن ۱.۵ میلیون تومان ثبت می شود (۵۰% تخفیف).

شما ابتدا برای حضور در حراجی باید ثبت نام کنید و هزینه ثبت نام را کوپنی خاص می دهید که قبلاً از سایت خریده اید (این کوپن نام خاصی داره) برای مثال شما باید این کوپن را با هزینه ۵۰۰ تومان برای هر عدد خریداری کنید. برای ورود باید ۱۰۰ عدد کوپن هزینه کنید.

زمان حراجی فرما میرسد و اعضا برای حراجی با هم شروع به دادن پیشنهاد قیمت برای خرید گوشی می کنند و به ازای هر پیشنهاد قیمت باید امتیازی که قبلاً با پول واقعی خریداری کرده اند را هزینه کنند (هر چه بیشتر پیشنهاد بدهند پول بیشتری باید به سایت بدهند) هر امتیاز می تواند یک مبلغ خاص به قیمت آغازین اضافه کند مثلاً ۵۰۰ تومان وقتی که بعد از یک مدت زمان مشخصی کسی پیشنهاد بالاتری از شما ثبت نکرد شما برنده محصول هستید!

اکو سیستم یک جورایی مزایده مانند است اما محصول را از یک قیمت پایه که به میزان زیادی از قیمت اصلی محصول کمتر است شروع می کنند. اما شما نمی توانید قیمت را به یکباره خیلی زیاد کنید (البته حتی اگر هم می توانستید تفاوت زیادی در نتیجه کار نمی کند)

اما کجای کار مشکوک است!؟

بزارید یکبار با هم همین کار را مرور کنیم.

قیمت پایه ۳ میلیون تومان

هزینه ورود به حراجی ۱۰۰ ردآف (هر رد آف ۵۰۰ تومان برابر می شه ۵۰۰۰۰ تومان)

فکر کنید ۱۰۰ نفر شرکت کنن و هر کس به ازای هر پیشنهاد ۵۰۰ تومان هزینه کند و هر کس ۲۰ پیشنهاد بدهد (یعنی ۱۰ هزار تومان خرج کند که یک گوشی ۳ میلیون تومانی خریداری کند) در کل ۱ میلیون تومان از طرف کل کسانی که در حراجی شرکت کرده اند هزینه شده است.!

حالا فرض کنید بعد از قیمت دادن اعضا و تمام شدن رد اف همه شرکت کنند گان در به اصطلاح حراجی قیمت گوشی به ۲.۵ میلیون تومان می رسد و این مبلغ را باید کسی که حراجی را برده است به سایت پرداخت کند تا گوشی را خریداری کند.

پس بیاید با هم همه چیز جمع کنیم

هزینه ورود:

۱۰۰*۵۰۰۰۰=۵۰۰۰۰۰۰ (۵ میلیون تومان!! گوشی ۳ میلیون ارزش دارد!)

هزینه کوپن هایی که فرآیند پیشنهاد قیمت هزینه شده است:

۱۰۰*۱۰۰۰۰=۱۰۰۰۰۰۰ (یک میلیون تومان)

هزینه ای که باید برنده حراجی بپردازد برای خرید گوشی:

۲.۵ میلیون تومان

۵ +۱+۲.۵ =۸.۵ میلیون تومان برای یک گوشی ۳ میلیون تومانی

قیمت خرید گوشی برای برنده ۲.۵ میلیون تومان است (یا شایدم کمتر) البته فکر نکنم زیاد مهم باشه.

البته سایت می گوید که به ازای کوپن های هزینه شده شما در این حراجی به شما در فروشگاهش تخفیف می ده! خلاصه اینکه این پول دیگه به حساب شما بر نمی گردد!! (و مشکل دقیقاً همین جاست چرا؟)

بسیار ساده است سایت تضمینی بابت کمینه بودن قیمت هایش نسبت به بازار نمی دهد.

بری مثال می تواند یک گوشی ۴ میلیون تومان را ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار بدهد و به شما به واسطه کد تخفیف ۲۰۰ هزار تومان تخفیف بدهد!

یعنی هیچی به هیچی

حکایت مجوز های گرفته شده این سایتم مثل موسسات مالی اعتباری که از بانک مرکزی مجوز گرفتن!

البته جا های زیادی می توان از این سیستم تقلب کرد که فعلاً در نظر نمی گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس