کد خبر 966139
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
ایران

کارشناس و مدرس فوتبال ایران معتقد است تغییر استراتژی و سبک بازی تیم ملی در مسابقه با کره جنوبی کاملاً مشخص بود.

به گزارش مشرق، مسعود اقبالی درباره تساوی یک بر یک تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در دیداری دوستانه گفت: این بازی برای ما معیار و محک تیم ملی و سرمربی جدید در یک آزمون جدی بود. تیم ملی برابر سوریه هم عملکرد خوبی داشت اما تیمی که از سوریه دیدیم نتوانست نمایش شایسته‌ای داشته باشد و فشاری به تیم ما وارد نکرد. بر این اساس نخستین بازی جدی تقابل با کره جنوبی بود.

بیشتر بخوانید:

ویلموتس: به روند تهاجمی خود ادامه می‌دهیم

کارشناس فوتبال ایران اضافه کرد: خوشبختانه دستاورد ٨ ساله کی‌روش در تیم ملی رسیدن به یک ترکیب هماهنگ بود و بازیکنانی که حالا به خوبی یکدیگر را در زمین پیدا می‌کنند. با این وجود کاملاً مشخص و محسوس بود که استراتژی و فلسفه تیم ملی در این دوره و با سرمربی جدید تغییر کرده است. در واقع برعکس کی‌روش که بیشتر به بازی دفاعی و استفاده از ضد حملات اعتقاد داشت در سبک کاری ویلموتس می‌بینیم که تیم کاملاً تهاجمی بازی می‌کند، به دروازه حریف نزدیک می‌شود و خلق موقعیت می‌کند که این مسئله مهمی است. در واقع شکل بازی ما نشان می‌دهد ویلموتس به دنبال ارائه فوتبال هجومی است.

وی اظهار داشت: تیم ما خصوصاً در سطح آسیا به کیفیت و بلوغ خوبی در کار دفاعی رسیده و از نظم خوبی در این بخش برخورداریم. با این وجود کیفیت بازیکنان ما باعث می‌شود که به دنبال بالا بردن توان هجومی خودمان باشیم. در واقع استراتژی شما به ابزار و ظرفیت‌هایتان وابسته است و تیم ملی یا به طور کلی فوتبال ما از توان لازم برای ارائه بازی‌های هجومی برخوردار است.

اقبالی عنوان کرد: کره جنوبی در این سال‌ها برابر ما دچار مشکل بوده است. با این وجود تیم ما کم اشتباه ظاهر شد، بازیکنان خودباوری و اعتماد به نفس لازم را داشتند و در انتقال توپ به حمله همچنین ایجاد موقعیت عملکرد بسیار خوبی داشتند. وحشت و اضطراب گذشته را در تیم نمی‌بینیم و پیشرفت محسوسی دیده می‌شود و امیدوارم این روند با حضور ویلموتس همچنان ادامه پیدا کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس