کد خبر 966096
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
خجسته نمایه

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: مالیات ستانی اخیر در ماجرای سکه‌های پیش فروش شده مشکوک بود چراکه فعلا خبری از مالیات ارز، خودرو و مسکن نیست.

به گزارش مشرق، دولت اخیرا بحث اخذ مالیات از سکه‌های پیش فروش شده بانک مرکزی را در دستور کار خود قرار داده است، منتقدان معتقدند دولت و دستگاه مالیات‌ستانی ضمن اینکه بایستی در بازارهای 4 گانه خودرو، مسکن، ارز و سکه که در سال 97 ملتهب شده و در آنها ثروتهای بادآورده زیادی ایجاد شد ورود یکسان داشه باشد، مساله اعتماد عمومی را نیز لحاظ کنند.

بیشتر بخوانید:

میزان درآمد دولت از مالیات سکه‌های پیش فروشی

امیر خجسته،‌ با بیان اینکه، وقتی دولت فقط در  حوزه سکه‌های پیش فروش شده بدنبال وصول مالیات است ابهاماتی ایجاد می‌شود، گفت: برای مردم سوال ایجاد می شود که تکلیف ثروت های بادآورده در حوزه مسکن و ارز و خودرو چه می شود.

این نماینده مجلس گفت: این نوع مالیات ستانی یک طرفه مشکوک است و دولت بایستی از همه حوزه‌های که در سال 97 با جهش های غیر قابل توجیه مواجه شده و ثروت های هنگفت ایجاد کردند مالیات ستانی داشته باشد.

وی گفت: امروز مردم شک کرده اند چرا تنها در حوزه سکه بحث مالیات درآمد مطرح شده و انتظار آنها این است که سایر بازارها هم تحت پوشش مالیاتی قرار بگیرند.

به گفته خجسته، مجلس به این موضوع ورود خواهد کرد تا زوایای پنهان آن روشن شده و مالیات ستانی جامع و عادلانه صورت گیرد.

خجسته در پاسخ به اینکه تکلیف  اعتماد عمومی به دستگاههای دولتی چه می‌شود، گفت: هر آنچه که قانون شد باید اجرا شود و با اجرای قوانین اعتماد عمومی نیز تقویت می‌شود، در حوزه مالیات هم که اخیرا مباحث مختلفی ایجاد شد، همین قاعده پابرجاست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس