کد خبر 965217
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

امروزه همه کسب و کارها اقدام به راه اندازی سایت و یا فروشگاه اینترنتی کرده اند.در واقع به همان وسعت که فروشگاه های محلی در دسترس است فروشگاه های اینترنتی نیز در دسترس میباشد و هر محصولی را میتوان از طریق اینترنت خرید کرد.برخلاف تصور راه اندازی فروشگاه اینترنتی به سادگی امکان پذیر است. به راحتی میتوانید با ثبت دامنه، خرید هاست فروشگاه خود را راه اندازی کنید. در این مقاله قصد داریم تا مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی را توضیح دهیم.

گام اول: دامنه مناسب با فروشگاه ثبت کنید

اولین مرحله در راه اندازی فروشگاه اینترنتی ثبت دامنه مناسب است.به وسیله نام دامنه میتوانید به سایت فروشگاه خود مراجعه کرده و همچنین هر شخصی که به فروشگاه شما علاقمند باشد میتواند از این نام دامنه استفاده کرده و با وارد کردن آن در مرورگر خود از سایت شما دیدن کند.در بسیاری از موارد انتخاب نام دامنه کار ساده ای نیست.هنگامی که اقدام به انتخاب نام دامنه میکنید ، احتمال اینکه قبل از شما نام دامنه مورد نظر ثبت شده باشد زیاد است.به همین علت هرچه سریعتر برای خرید دامنه اقدام کنید بهتر است.اگر نام دامنه توسط شخص دیگری ثبت شده است میتوانید یک ایمیل برای شخص صاحب دامنه بفرستید و از شخص صاحب امتیاز در خواست کنید تا نام دامنه را به شما واگذار کند. همچنین میتوانید از پسوندهای دیگری برای ثبت دامنه استفاده کنید. به عنوان مثال اگر دامنه ای که انتخاب کرده اید با پسوندcom توسط شخص دیگری ثبت شده میتوانید پسوند های net و org را نیز انتخاب کنید.

گام دوم: هاست میزبانی فروشگاه خریداری کنید

یکی دیگر از مراحل مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی، خرید هاست میباشد. هاست در واقع مانند دفتر کار و یا فروشگاه محلی مباشد که اطلاعات و محصولات خود را در این محل قرار میدهید.در فضای اینترنت نیز برای نمایش و قرار دادن اطلاعات و محصولات نیاز به فضا دارید که همان فضای هاست میباشد.شرکت های هاستینگ ( web hosting provider) بسیاری با استفاده از سرورهای داخل و خارج ایران اقدام به فروش هاست میکنند.میتوانید با یک جستجوی ساده در گوگل شرکت های مختلف را پیدا کرده و اقدام به خرید هاست کنید.اما در نظر داشته باشید که قبل از خرید هاست ابتدا نیاز های اساسی سایت خود را ارزیابی کنید تا بتوانید سرویس هاست مناسب برای سایت خود سفارش بدهید.به عنوان مثال باید بدانید که اطلاعات سایت شما چقدر فضا نیاز دارد و یا اینکه چه تعداد بازدید روزانه از سایت شما میشوند. آیا هاست شما بر روی سرور اشتراکی بگیرد یا سرور مجازی.اگر این ارزیابی به درستی انجام نشود ممکن است که در اواسط ماه منابع شما به اتمام رسیده و مجدداً هزینه بابت افزایش منابع پرداخت کنید.و حتی ممکن از شرکت هاستینگ شما امکان افزایش منابع را نداشته باشد و یا قیمت بالایی بابت این افزایش منابع از شما درخواست کند.نکته دیگری به همین دلیل بهتر است نیازهای سایت خود را تا سال آینده پیش بینی کنید.

گام سوم: اطلاعات فروشگاه اینترنتی را آپلود کنید.

مرحله بعدی که در بیشتر موارد آخرین مرحله از راه اندازی سایت میباشد، آپلود کردن اطلاعات در هاست است.در صورتی که به تازگی اقدام به راه اندازی سایت کرده اید میتوانید از کنترل پنل هاست یک فروشگاه ساز و یا سایت ساز مانند ورد پرس و جوملا را انتخاب کنید.و یا اگر سفارش طراحی سایت به شرکت طراحی سایت داده اید، فایل طراحی شده را در پوشه اصلی هاست آپلود کرده و سپس نام دامنه خود را در مرورگر وارد کنید تا سایت نمایش داده شود.دقت کنید که اطلاعات اصلی فایل که با نام ایندکس نیز در پوشه قرار دارد در بالاترین سطح هاست آپلود شود. زیرا سرور هاست اطلاعات ایندکس سایت را نمایش خواهد داد و در واقع صفحه اصلی سایت شما همان فایل ایندکس میباشد.

**محتوای تبلیغاتی**

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس