غرب فقط خسارت درمنطقه به بار آورده است/در برجام نتیجه اهمیت دارد

وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه سیاست‌های غرب در منطقه ما جز خسارت چیزی نداشته است، گفت: غرب به رژیم‌های خودکامه اجازه می‌دهد که جنایت انجام دهند.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه صبح امروز در حاشیه مراسمی با عنوان «ماموریت من» با موضوع تحریم و خروج یکجانبه آمریکا از برجام در خصوص سفر قریب الوقوع مقامات خارجی به تهران، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به نظر من سفر نخست وزیر ژاپن و وزیر امور خارجه آلمان و همچنین سفر آقای روحانی به بیشکک و دوشنبه که در آن فرصت دیدار با رهبران این دو کشور را فراهم می‌آورد فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران در جهت تبیین سیاست‌های خود، آینده پیش‌رو و همچنین پیدا کردن راه حل برای برخورد با سیاست‌هایی که همه دنیا را هدف قرار داده‌است، فراهم می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

فیلم / واکنش ظریف به انتقاد اروپا از ایران

وی در خصوص مذاکرات فردای هیات آلمانی و ایرانی و این سوال که آیا آلمان جوابی برای بدعهدی‌های اروپا خواهد داشت یا خیر؟ گفت: اروپایی‌ها در موقعیتی نیستند که از ایران حتی در حوزه‌هایی که به برجام ربطی ندارد، انتقاد کنند. سیاست‌های غرب در منطقه ما جز خسارت چیزی نداشته است. برخی کشورها مثل آلمان فروش تسلیحات به عربستان برای بمباران مردم یمن را متوقف کردند اما مجموعاً غرب به رژیم‌های خودکامه اجازه می‌دهد که جنایت انجام دهند.

ظریف افزود: وظیفه‌ای که اروپایی‌ها و بقیه اعضای برجام دارند این است که شرایط روابط اقتصادی ایران عادی سازی شود و آنها باید بگویند تا به حال چقدر این موضوع عادی شده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در برجام اقدام مهم نیست بلکه این نتیجه است که مهم است. اینکه گفته شود ما تلاش کردیم و نشد، خُب ما هم می‌توانیم از این به بعد تلاش کنیم و نشود.

وی در خصوص ضرب الاجلی که ایران برای اروپایی‌ها تعیین کرده است، افزود: بحث ضرب الاجل مطرح نیست، بلکه بحث برنامه جمهوری اسلامی ایران است. ما برنامه خود را اعلام کردیم و گفتیم در ۶۰ روز اول این اقدام را انجام می‌دهیم و در ۶۰ روز بعدی اقدامات دیگری را و بعد هم برای اقدامات بعدی تصمیم خواهیم گرفت.

ظریف در پایان خاطرنشان کرد: بحث ضرب‌العجل نیست و آنها می‌توانند اگر اقدامی انجام می‌دهند بر اساس وظایف خودشان باشد و ما هم اقدامات خود را یا متوقف می‌کنیم یا به تناسب اقدامات آنها تصمیم گیری های لازم را خواهیم داشت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 7
    برجام خوب نبود و آمریکا راضی نشده باید راضی اش کنید سریعا تا مردم ایران خوشحال شوند امضای کری تضمین است
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    3 5
    این سفر برای ژاپنی ها هم فرصتی است تا درس غیرت و وطن پرستی بگیرند و قانون کاپیتالاسیون آمریکایی را در کشور خود ابطال کنند و جزیره اوکیناوا را از لوث سربازان متجاوز و زوگوی امریکایی پاک کنند
    • منتا IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      0 0
      عزیزم در باره جنگ جهانی دوم اگه بخونی متوجه میشی ژاپن اول به امریکا حمله کرد بخش بزرگی از چین / تمامی مساحت فیلیپین / اندونزی / مالزی / تایلند / کره / و تمام کشورهای اون منطقه رو اشغال کرد و بعنوان متحد آلمان نازی می خواست در مرحله بعد استرالیا رو اشغال کنه که امریکا با بمب اتمی ناکارش کرد . اینکه کاپیتولاسیون دارند به خاطر قراردادیه که مجبور شدند بعد از اشغالگری هاشون بهش تن بدهند چون بازنده جنگ بودند و این نتیجه تجاوزگری گذشته خودشونه
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    2 6
    من هم موافقم.
  • یک اصلاح طلب اصیل IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    4 5
    آقا ببنید آمریکا چی میخواد بهش بدید بره . چندتا شهر هم خواتس بدهید بروند نصف ایران هم بماند کلافیست. نیزای به باقی شهرها نداریم
  • سربدار IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
    6 0
    مسحق هم نباشند شما بلائی به سرشان آوردید و مستحق شان کردید که عکس ماهواره از روی پولها حذف شد حرکت الکترونها از روی پولها حذف شد و به جای آن کاسه گدائی گذاشتید امضاء جان کری تضمین بود لغو تحریمها به جایی نرسید و خیلی چیزهای دیگر و خیلی چیزهای دیگر که مخفیانه انجام شد و رکب خوردیدمثلاً چند نفر جاسوس پرورش دادید چقدر جاسوسی کردند شما مسئول اینها بودید برای خدا چه جوابی دارید و برای مردم چه جوابی دارید حالا ببین چطور مستحقشان کردید و نسل آینده و همان بچه های شما تحقیرتان خواهد کرد
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
      0 0
      جانا سخن از زبان ما میگویی...... انقدر حقیر و مفلوک بودن که مجبور شدن عکس "ماهواره و الکترون" رو از روی پولهای مملکت حذف کنن!!!!!!!!!! آخه میشه به اینها اعتماد کرد؟؟؟!!!
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    0 0
    مشرق چرا حتی صحبت های آقا را که نقل قول میکنم چاپ نمیکنی؟ مگر رهبر عزیزمان نفرمودند مذاکره نمیکنیم؟ پس چرا آبه داره میاد ایران؟این بی توجهی به فصل الخطاب رهبر عزیزمان نیست؟؟؟؟؟ دستگاه دیپلماسی چرا خلاف صحبت رهبری عمل میکند؟؟؟؟؟؟ 100 بار این نکته را نوشتم چاپ نکردی. این دفعه چاپ نکنی ....
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
    0 0
    ‍ادعای جدید «استاد »علیه نجفی! برادر میترا در جمع خبرنگاران اتهامات عجیبی را علیه شهردار اسبق تهران مطرح کرد: شهردار اسبق تهران علاوه بر ازدواج اولش، سابقه عقد موقت با زنان دیگر را هم داشت و در برابر آن، برای زنان خودرو خریده بود. زمانی كه به عنوان كارشناس در زمان شهردار بودن نجفی در شهرداری كار می‌كردم خانم جوانی نزدم آمدو گفت كه از كارمندان شهرداری است و نجفی با او مدتی در ارتباط بوده و وی را اغفال كرده است. همین باعث شده كه برای زندگی او مشكلاتی به وجود بیاید و بعد از آن‌كه نجفی از او جدا شده، این زن حتی تصمیم گرفته بود مقابل شهرداری برود و خودش را آتش بزند. ماجرا را به خواهرم گفتم و او نیز به‌شدت از شنیدن این موضوع ناراحت شد. حتی با آن خانم ملاقات كرده و حرف زدیم كه او از تصمیم‌اش برای خودكشی و آتش زدن خود مقابل شهرداری منصرف شد. خواهرم با پی بردن به خیانت‌های شوهرش با او درگیری و مشاجره داشت او حتی شب قبل از مرگش گفت كه روز بعد با رسانه‌ای قرار مصاحبه دارد و می‌خواهد موضوع خیانت‌های شوهرش و چند نفراز دوستان او كه در زندگی شان خیانت‌هایی داشته اند را همراه موضوعاتی دیگر افشا كند كه به قتل رسید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس