کد خبر 965010
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

بسیاری از ما فکر می‌کنیم چای لاغری و یا دمنوش رژیمی برای کاهش وزن کافی هستند و برای کاهش وزن محدودیتی در خوردن آن‌ها نداریم.

چای لاغری چگونه بر بدن تاثیر می‌گذارد؟

انواع نوشیدنی‌های حاوی کافئین و پلی‌فنول‌ها مانند چای سبز، سیاه یا قهوه، جزو نوشیدنی‌های مدرنی محسوب می‌شوند که دفع آب از بدن را افزایش می‌دهند. زمانی که آب بدن بیش از اندازه دفع می‌شود، املاحی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم هم از بدن دفع خواهند شد و تعادل آب و الکترولیت بدن به هم می‌خورد. ضمن اینکه ترکیب‌های کافئین‌دار می‌توانند باعث کندی حرکات دستگاه گوارش شوند و ابتلا به یبوست را در پی داشته باشند. به‌همین دلیل از ترکیب‌های ملین در تولید چای لاغری استفاده می‌کنند.

چای ترش

چای ترش از گیاه گل جامائیکا، گیاهی یک ساله و اندازه بوته‌هایی به ارتفاع ۲ تا ۳ متر و برگ‌های چند وجهی که رنگ زرد مایل به سبز با گل‌هایی به رنگ قرمز است، به دست می‌آید. در ایران این گیاه در مناطقی به‌مانند گلمورتی استان سیستان و بلوچستان کشت شده است. نام دیگر چای ترش، چای مکی است که به صورت وسیع در قسمت‌هایی از عربستان کشت می‌شود.

طعم چای ترش و رنگ آن قرمز است. این نوشیدنی در سراسر دنیا شناخته شده است و اغلب به عنوان نوشیدنی درمانی در میان مردم شناخته می‌شود. گل این گیاه همان‌طور که مشاهده کردید دارای انواع اسم‌های مختلف است و به اسامی گوناگون در سراسر دنیا شناخته می‌شود. این چای دارای کافئین و کالری کم است.

در طب سنتی، چای ترش به عنوان درمان فشار خون، بیماری‌های کبدی و تب مورد استفاده بوده است. همچنین در افریقا این گیاه برای درمان سرفه‌های شدید و گلودرد نیز کاربرد دارد. علاوه بر این، مصرف چای ترش به عنوان آنتی باکتری، ضد اسپاسم و از بین برنده زرداب و صفرا مؤثر بوده است. در تایلند این چای به عنوان درمان سنگ کلیه استفاده می‌شود. در ادامه به خواص چای ترش اشاره خواهیم کرد.

· درمان فشار خون بالا

· درمان کلسترول خون بالا

· رفع اختلال در دستگاه گوارشی

· افزایش سیستم امینی

· رفع مشکلات التهابی

· رفع بیماری‌های کبدی

· و همچنین کاهش بروز سرطان دارد

چای سبز

چای سبز گیاه متفاوتی از چای سیاه نیست. بلکه چای سبز گلبرگ‌های تازه گیاه چای است که بدون انجام هیچ فرایند اکسایشی به دست مصرف کننده می‌رسد. زادگاه اصلی چای سبز را می‌توان کشور چین دانست. چای سبز به دلیل داشتن مواد ضد سرطانی به مانند کاتچین که آنتی اکسیدان قوی است، در میان مردم شهرت پیدا کرده است.

کاتچین از جمله آنتی اکسیدان‌هایی است که به مراتب قوی‌تر از ویتامین E و C عمل کرده و موجب بهبود سلامتی افراد می‌شود. علاوه بر این میزان کافئین موجود در چای سبز برای کسانی که نباید کافئین مصرف کنند، مناسب و ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از چای سیاه است. از این رو علاوه بر کشور چین، مصرف چای سبز در سایر کشورها نیز رو به گسترش است. در ادامه به خواص چای سبز اشاره خواهیم کرد.

چای سبز ماده‌ای است که حداقل فرآوری روی آن انجام شده است و به همین دلیل برگ‌های خشک‌شده، مانند هر ماده آلی دیگری در معرض تجزیه آنزیمی قرار دارند. به‌عنوان نمونه، برگ‌های چای سبز حتی پس از تولید هم می‌توانند با اکسیژن هوا ترکیب شود که در نهایت موجب تلخ شدن و خراب شدن چای می‌شود. چای سبز بیش از هر نوع چای دیگری مستعد این نوع واکنش‌هاست، بنابراین بهتر است به درستی نگه‌داری شود.

· عاملی برای جلوگیری از ابتلا به سرطان

· وجود میزان قابل توجهی آنتی اکسیدان

· کمک به کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن

· مانع از بروز سرطان، افتادگی و چروک خوردن پوست

· کاهش قابل توجه میزان کلسترول بد

· از بین بردن بوی بد دهان و تنفس بد بو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس