اساتید دانشگاه‌های اروپا خواستار تحریم رژیم‌صهیونیستی شدند

۱۵۰ استاد دانشگاه و پژوهشگر اروپایی در نامه ای به کمیسیون اروپا از این اتحادیه خواستند تا خرید و فروش هرگونه سلاح به رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، ۱۵۰ استاد دانشگاه و پژوهشگر اروپایی با ارسال نامه ای سر گشاده به کمیسیون اتحادیه اروپا از این اتحادیه خواستند تا خرید و فروش هرگونه سلاح به رژیم صهیونیستی را تحریم و مشارکت این رژیم در برنامه های پژوهشی- تحقیقاتی را متوقف کنند.

در این نامه آمده است: اسرائیل به شکل آشکار حقوق بشر را نقض می کند. ما از اتحادیه اروپا می خواهیم تا زمانی که اسرائیل به این روند ادامه می دهد آن را در زمینه داد و ستد هرگونه سلاح و مهمات تحریم کنند.

نامه مذکور در ادامه می افزاید: اسرائیل به طرح «افق اتحادیه اروپا» (Horizon Europe) الحاق شده است. باید تا زمانی که اسرائیل دست از نقض حقوق بشر بر نداشته است از شرکت در این طرح پژوهشی اروپا محروم شود.

این اساتید اروپایی با اشاره به مالیاتی که از شهروندان اروپایی برای تحقیق و پژوهش پیرامون طرح «افق اتحادیه اروپا» گرفته می شود، نوشتند: حضور اسرائیل در این طرح پژوهشی با ارزش های اتحادیه اروپا منافات دارد. دانش و نوآوری باید برای خدمت به بشریت و جامعه مورد استفاده قرار بگیرد.

نامه اساتید خطاب به اتحادیه اروپا می افزاید: اسرائیل از تکنولوژی و فن آوری برای سیاست های اشغالی و آپارتاید استفاده می کند. سازمان ملل متحد نقض قوانین بین المللی و جنایات جنگی علیه فلسطینان توسط اسرائیل را تایید کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس