کد خبر 964542
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
اختلالی کمیاب اما شگفت انگیز در تعداد انگشتان دست

وجود ۶ انگشت در انگشتان دست یا پا بر اثر نوعی جهش ژنتیکی به وجود می‌آید، ولی می‌تواند توانایی‌های شگفت انگیز در افراد به وجود آورد.

به گزارش مشرق، کارشناسان در جدیدترین مطالعه‌های خود با پژوهش روی افراد دارای ۶ انگشتی در مقایسه با افراد دارای تعداد معمولی انگشتان دست و پا (۵ انگشت در دست و پا) دریافتند این افراد قابلیت‌های منحصر به فردی به دست می‌آورند و به خوبی می‌توانند به انجام وظایف و کارهای روزانه خود برآیند.

این مطالعه که به وسیله دانشمندان کالج امپریال لندن Imperial College London انجام شده است پیشنهاد می‌کند در آینده برای امکان استفاده بهتر و مفیدتر از ربات‌های انسان نما آنها را با ۶ انگشت دست تولید کنند تا قابلیت‌های بیشتری به دست آورند.
اختلال ژنتیکی وجود انگشتان مازاد در دست و پا در اصطلاح پزشکی polydactyly یا پُرانگشتی نامیده می‌شود و بنا بر آمارها بر یک نفر از هر ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر اثر می‌گذارد؛ معمولاً والدین این کودکان درسنین خردسالی آن‌ها خواهان برداشته شدن انگشتان اضافی هستندو این کار با عمل جراحی انجام می‌شود.

افراد دارای ۶ انگشت در انجام بسیاری از کارها از انگشتان مازاد خود بهره می‌گیرند مانند نواختن انواع سازهای موسیقی یا انجام کارهای خانه و به طور کلی کارهایی که با دست انجام می‌شود و این کارها را بسیارسریع‌تر از افراد معمولی انجام می‌دهند.
پژوهش‌های پیشین هم اثرگذاری وجود انگشتان مازاد بر افزایش قابلیت و توان حرکتی انسان‌ها را اثبات کرده است و دانشمندان درتلاش برای ساخت نمونه‌های رباتیک قابل اتصال به دست برای کمک به انجام کارهای بیشتر به وسیله انسان‌ها هستند.
این انگشتان اضافی می‌تواند کمکی بزرگ برای صاحبان شغل هایی چون جراحان، نوازندگان موسیقی، تایپیست‌ها، سرآشپزها و کارکنان مراکز صنعتی باشد که از انگشتان دست خود به میزان زیاد استفاده می‌کنند.
به گفته دانشمندان کنترل انگشتان مازاد سبب فعالیت بیشتر مغز می‌شود، اما عملکرد منفی برسلامت و کارایی آن نمی‌گذارد.

اختلال پرانگشتی در طول هفته ششم یا هفتم بارداری که دست و پاهای جنین شروع به شکل گیری و تقسیم سلولی می‌شوند به وجود می‌آید و نوعی نقص مادر زادی است.
بیشتر زمان‌ها این انگشتان مازاد کوچک و ضعیف‌تر از سایرانگشتان هستند یا ممکن است دچار بدفرمی باشند، اما در برخی از افراد انگشتان به خوبی شکل گرفته و دارای عروق خونی، اعصاب و استخوان بندی کامل و سالم است.
منبع: ailymail

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • CA ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
    1 0
    ... و نوعی نقص مادر زادی است ... نقص!!!؟ یا اضافه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس