کد خبر 964473
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
پمپئو

پامپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفته است پیشنهاد گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط با ایران چیز تازه‌ای نیست.

به گزارش مشرق، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری یورونیوز درباره موضوعات مختلف به اختلاف‌های زیاد واشنگتن و اروپا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

اهداف آمریکا از طرح مسئله تکرار مذاکره با ایران

آمریکا اینگونه می‌خواهد مذاکره کند؟ +عکس

وی در پاسخ به این سوال که "به نظر می‌رسد مایلید با ایران بدون پیش‌شرط گفت‌وگو کنید که چیزی نیست که قبلاً گفته بودید. سیاست شما عوض نشده؟ گفت: «نه اینطور نیست. رئیس‌جمهور ترامپ بیش از یکسال پیش گفته بود که حاضریم بدون هیچ پیش‌شرطی با ایرانی‌ها دربارهٔ رفتارهای آنها و برنامهٔ موشکی و هسته‌ای‌شان گفتگو کنیم. این چیز تازه‌ای نیست.»

پامپئو افزود: «دیروز جرمی هانت وزیر خارجه بریتانیا را دیدم و او گفت دیدگاه مشترکی دربارهٔ تهدیدات ایران داریم. گرچه درباره برجام اختلاف داریم. تحلیل ما در این باره که چطور باید مسیر ایران را برای رسیدن به تسلیحات هسته‌ای مسدود کرد متفاوت است. اما معتقدم اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها درباره این هدف، و خطر و تهدیدِ ایران درک مشترکی دارند.»

وی در جواب این سوال که "آیا شما این خاطر از برگزیت حمایت نمی‌کنید که به اروپا ضربه می‌زند؟ نیز گفت: «همانطور که به یاد دارید برگزیت تصمیمی بود که مردم بریتانیا گرفتند. مردم یک کشور خودمختار در همه‌پرسی به این امر رأی دادند. پس موضوع به تصمیم آمریکا ربطی ندارد. این اساساً تصمیمی دموکراتیک بود.»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس