کد خبر 964338
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳
جشن قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی

پرسپولیس فصل ۹۸-۱۳۹۷ را با حداکثر تعداد بازی که تیمی در تاریخ ایران در یک فصل انجام داده و با بیشترین جامی که بدست آورده به پایان رساند.

به گزارش مشرق، با پیروزی پرسپولیس مقابل داماش، این تیم فاتح جام حذفی نیز شد. تا پیش از این، این تیم موفق به قهرمانی در سوپرجام و لیگ برتر شده بود هرچند که تکلیف قطعی سوپرجام در دادگاه عالی ورزش مشخص خواهد شد. در طول تاریخ حداکثر جامی که تیمی در یک فصل از رقابت‌های داخلی کسب کرده بود ۲ جام بود که سایپا در سال ۷۲ و پرسپولیس درفصل ۱۳۷۷-۷۸ به طور همزمان قهرمان لیگ و جام حذفی شده بودند. پرسپولیس این فصل تنها تیم ایرانی است که در یک فصل ۳ جام داخلی را فتح کرده است.

بیشتر بخوانید:

طارمی جانشین بودمیر خواهد شد؟

 

پرسپولیس اما برای این قهرمانی‌ها، فصل بسیار فشرده‌ای را پشت سر گذاشت. این تیم که در نیم فصل نخست با پنچره بسته نقل و انتقالات مواجه بود، ۶ بازی در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ انجام داد که به نایب قهرمانی این تیم انجامید. سرخپوشان در فصل جاری لیگ قهرمانان ۶ بازی در مرحله گروهی انجام دادند به همراه ۳۰ بازی در لیگ و ۵ دیدار در جام حذفی مجموع بازی‌های این تیم را به عدد ۴۷ رساند که در صورت برگزاری دیدار سوپرجام به این تعداد یک بازی اضافه می‌شد ولی به هر حال این بیشترین تعداد مسابقه‌ای است که یک تیم ایرانی در یک فصل برگزار کرده است بیش از این، استقلال در فصل ۹۳-۱۳۹۲ با انجام ۴۴ بازی رکورددار بوده است. به همین بهانه ترین‌های پرسپولیس در راه این رکوردشکنی مرور شده است.
رکورددار حضور: علی علیپور
کمتر پیش می‌آید که در تیمی رکورددار بیشترین دقایق بازی یک مهاجم باشد ولی علی علیپور مهره غیرقابل جایگزین پروفسور در فصلی که گذشت بود. علیپور تنها بازیکنی بود که در هر ۴۷ بازی پرسپولیس حضور داشت و در ترکیب اصلی قرار گرفت این بازیکن به خوبی از خود محافظت کرد تا محروم یا مصدوم نشود تا در فصلی که پرسپولیس از کمبود بازیکن رنج می‌برد این چهره تاثیرگذار خود را از دست ندهد تا از ۴۲۹۰ دقیقه بازی پرسپولیس (۲ بازی به وقت اضافه کشیده شد) تنها در ۶۰ دقیقه به صلاحدید کادر فنی حضور نداشته باشد.

پس از علیپورکه در ۹۹ درصد دقایق بازی‌های پرسپولیس حاضر بود، سید جلال حسینی، کاپیتان کهنه‌کار این تیم قرار دارد که در ۴۵ بازی به میدان رفت. در جایگاه سوم از نظر تعداد بازی احمد نورالهی حضور دارد که در ۴۳ بازی برای پرسپولیس در زمین حضور داشت ولی از نظر دقایق بازی این جایگاه به شجاع خلیل‌زاده اختصاص دارد که ۴ دقیقه بیشتر از نورالله‌ی بازی کرده و ۳۸۴۰ دقیقه به میدان رفته است.
پرسپولیس در این فصل از ۲۸ بازیکن استفاده کرد که احسان حسینی با حضور در تنها ۴ بازی کمترین میزان بازی را داشت. این بازیکن در هر ۴ مسابقه در دقایق پایانی و وقت‌های تلف شده به میدان آمد.
بهترین گلزن: علی علیپور
هر چند که علی علیپور نتوانست مانند فصل گذشته آقای گل لیگ شود ولی بهترین گلزن ایرانی لیگ بود. این بازیکن ۱۴ گل در لیگ، ۳ گل در آسیا و ۱ یک گل در جام حذفی به ثمر رساند تا با ۱۸ گل بهترین گلزن قهرمان ایران لقب گیرد. او تنها بازیکن پرسپولیس است که در هر ۳ جام گل زد. از مهم‌ترین گلهای او در این فصل به گلزنی برابر السد در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و به ثمر رساندن گل قهرمانی در فینال جام حذفی می‌توان اشاره کرد.


پس از علیپور، سیامک نعمتی با ۶ گل قرار دارد. دو عنصر دفاعی پرسپولیس، کمال کامیابی‌نیا و شجاع خلیل‌زاده با ۴ گل در جایگاه سوم بهترین گلزن پرسپولیس قرار دارد. پرسپولیس در این فصل ۱۶ گلزن داشت که سعید کریمی با ۱۹ سال جوان‌ترین گلزن این تیم بود.
بهترین پاسور: مهدی ترابی
یک نیم فصل حضور برای ترابی کافی بود تا عنوان بهترین پاسور فصل پرسپولیس را به خود اختصاص دهد. این بازیکن که از نیم فصل دوم به جمع سرخپوشان ملحق شد ۴ پاس گل در لیگ و یک پاس گل در جام حذفی و یک پاس گل در آسیا داد. ترابی تنها بازیکن پرسپولیس است که در هر ۳ جام پاس گل داد تا با ۶ پاس گل، بهترین پاسور پرسپولیس باشد. پس از ترابی امید عالیشاه با ۵ پاس گل در رتبه دوم قرار دارد. علی علیپور در جمع بهترین پاسورهای پرسپولیس نیز حضور دارد و با ۴ پاس گل سوم است.


پنالتی‌گیرترین و پنالتی ده‌ترین: بودیمیر و کمال
پرسپولیس در این فصل ۷ پنالتی از حریفان گرفت و مرتکب ۷ خطای پنالتی نیز شد. ماریو بودیمیر مهاجم تنومند پرسپولیس که در نیم فصل دوم به این تیم اضافه شد با گرفتن ۲ پنالتی، پنالتی‌گیرترین بازیکن پرسپولیس بود. کمال کامیابی‌نیا نیز با ارتکاب ۲ خطای پنالتی، پنالتی‌ده ترین بازیکن بود.


خشن‌ترین بازیکنان: شجاع خلیل زاده
شجاع خلیل‌زاده مدافع پرسپولیس، در این فصل بازی‌های محکمی ارائه داد و با دریافت ۱۴ زرد در لیگ و حذفی وآسیا خشن‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شد. پس از او سیامک نعمتی با دریافت ۹ کارت زرد و یک کارت قرمز قرار دارد و کمال کامیابی‌نیا با ۷ کارت زرد و یک کارت قرمز سوم است. حضور علیرضا بیرانوند با ۸ کارت زرد در جایگاه چهارم تعجب‌برانگیز است. نکته عجیب اینکه این بازیکن بیشتر کارت زردهای خود را به دلیل اعتراض به داور دریافت کرده است.


کاپیتان‌ها
سید جلال حسینی بازیکن کهنه‌کار پرسپولیس بر خلاف فصل قبلی در اکثر بازی‌های این فصل حضور داشت و در ۴۵ دیدار از ۴۷ مسابقه پرسپولیس به عنوان کاپیتان این تیم در زمین حاضر بود. در ۲ مسابقه‌ای که سید جلال به دلیل مصدومیت یا محرومیت همراه پرسپولیس نبود امید عالیشاه بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. به جز این در ۲ مسابقه هم برای دقایقی احمد نورالله‌ی وظیفه کاپیتانی سرخپوشان را بر عهده داشت.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس