کد خبر 964254
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
جزئیات جدید از نبرد اخیر مقاومت با ارتش رژیم صهیونیستی

یک فرمانده گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) جزئیات جدیدی را از نبرد اخیر مقاومت و رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

به گزارش مشرق، ابومعاذ فرمانده یگان توپخانه‌ای گردان‌های قسام از اطلاعات جدیدی درباره رویارویی اخیر مقاومت فلسطین با رژیم صهیونیستی در اوایل می در پاسخ به تجاوزگری این رژیم پرده برداشت.

ابومعاذ به پایگاه خبری گردان‌های قسام گفت میانگین شلیک موشک‌ها از سوی گردان‌های قسام در نبرد اخیر بالاترین نسبت در تاریخ رویارویی با اشغالگران بود به طوری که رزمندگان ما، صدها موشک با قدرت تخریبی بالا طی فقط ۳۰ ساعت شلیک کردند.

این فرمانده مقاومت افزود یگان توپخانه قسام در چارچوب اتاق مشترک، ضربات محکمی به مواضعی در داخل شهرهای بزرگ جنوب رژیم صهیونیستی به ویژه پس از تشدید تجاوزات اشغالگران به ساختمان های مسکونی (در نوار غزه) وارد کرد به طوری که عسقلان اشغالی با ۸۵ موشک، اسدود اشغالی با ۸۰ موشک و بئرالسبع اشغالی با ۶۰ موشک هدف قرار گرفت که همه این موشک‌ها حامل کلاهک‌های انفجاری سنگین بود، همچنین مواضع و اهداف دیگری با صدها موشک هدف قرار گرفت.

ابومعاذ خاطر نشان کرد یگان توپخانه ای مقاومت بر اساس طرح از پیش آماده شده که مبنی بر شلیک گام به گام و مرحله ای چه از نظر میزان برد یا قدرت تخریبی عمل کرده است، و هنگامی که اشغالگران دست به تجاوز زدند، ما ضربات موشکی دردناکی را به مناطق حساس اشغالگران وارد کردیم به طوری که در یکی از این ضربات، ۵۶ موشک به شهر اشغالی اسدود و ۶۰ موشک به عسقلان و بئرالسبع به صورت همزمان شلیک شد.

بیشتر بخوانید:

این فرمانده گردان های قسام افزود یگان توپخانه، بر تاکتیک آتش سنگین (شلیک پشت سر هم موشک ها) برای عبور از آنچه گنبد آهنین خوانده می شود، تکیه کرد که این سامانه در مقابله با بخش اعظم موشک های شلیک شده شکست خورد. وی افزود این تاکتیک موفق شد خسارت های سنگینی به دشمن وارد کند به طوری که دشمن همچنان در شوک آثار و پیامدهایش به سر می برد که تاثیر زیادی در شتاب دشمن و درخواست آن برای آتش بس داشته است.

ابومعاذ فاش کرد بیشتر موشک های شلیک شده، موشک هایی از خانواده سجیل ساخت داخل با بردهای مختلف و با قدرت تخریبی بالا بود به طوری که مطرح ترین این موشک ها، موشک S40 بود که اسدود و بئرالسبع را درهم کوبید و سبب بروز تخریب گسترده شد. موشک های سجیل همچنین در نبرد لبه شمشیر در حمله به عسقلان و درهم کوبیدن آن به کار گرفته شد و ویرانی های زیادی به بار آورد.

ابومعاذ اظهار داشت گردان‌های قسام تعدادی از اهداف حیاتی و حساس دشمن را که درباره پنهان کاری می‌کند، با موشک های فراوان هدف قرار داد که یکی از این اهداف سامانه گنبد آهنین بود که چندین ضربه موشکی به آن وارد کردیم.

وی همچنین به رژیم صهیونیستی درباره آزمودن صبر مقاومت یا دست زدن به هرگونه حماقت جدید هشدار داد و گفت قسام همچنان امکانات و اهرم های زیادی نه تنها در زمینه یگان توپخانه در اختیار دارد، ‌غافلگیرکننده‌هایی که قسام آماده کرده بسیار بالاتر و بزرگتر از آنچیزی است که دشمن ارزیابی و محاسبه می کند.

این فرمانده قسام به تمام شاخه های نظامی گروه های مقاومت درود فرستاد و گفت همه آنها همچون یک قلب واحد وحدت واقعی را در صحنه نبرد به نمایش گذاشتند و در چارچوب اتاق مشترک به شکل هماهنگی عمل کردند که دشمن را به درد آورد و دل‌های مردم و تمام دوستداران مقاومت را آرامش و قوت قلب بخشید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 1
    پول این موشک‌ها از کجا میاد
  • DE ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
    0 1
    این نمک رو بخورن تا ببینیم کی نمکدان میشکنن
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    1 0
    خداوند رزمندگان را از شر صهیونیست ها حفظ نماید.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
    0 0
    ممکنه رژیم غاصب چون موشکها ی حزب اله ضعیف و بی خطر و فاقد قدرت تخریلی موثر اند از گنبد استفاده نکنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس