اختلاف آمریکا و اروپا در به رسمیت شناختن FATF+,ویدئو

واشنگتن اعلام کرد، اگر اروپایی‌ها شرکت‌های آمریکایی را در امور دفاعی مشارکت ندهند، در صورت تهدید و اقدام نظامی احتمالی، واشنگتن از بروکسل حمایت نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، کشورهای اروپایی به شدت از جانب آمریکا به منظور افزایش هزینه‌های دفاعی خود تحت فشار هستند و آمریکا اعلام کرده است که اگر اروپایی‌ها با آنها مشارکت نکنند، در مواجهه با شرایط بحرانی از حمایت واشنگتن برخوردار نخواهند شد.

بیشتر بخوانید:

موگرینی: برنامه‌ای برای ممنوعیت هوآوی نداریم

روزنامه اسپانیایی ال‌پایی نوشت که مقامات آمریکایی به شرکای اروپایی خود هشدار داده‌اند که اگر بروکسل در ایجاد ساختار تسلیحاتی جدید، شرکت‌های آمریکایی را مشارکت ندهند، آمریکا در صورت مواجه با تهدید و حمله نظامی احتمالی از آنها حمایت نخواهد کرد.

بنا بر این گزارش، در جریان نشستی، «مایکل مورفی» معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا به مقامات اروپایی هشدار داده است که اگر در شرایط بحرانی و یا کمبود تسلیحات فقط از تسلیحات اروپایی استفاده شود، تنها خواهند ماند.

بیست‌ودوم ماه می (اول خرداد) نشستی برگزار شد تا به این وسیله درباره استانداردهای مربوط به بودجه دفاعی اروپا و پروژه‌های تسلیحاتی در قالب برنامه دائم دفاعی اتفاق نظر حاصل شود. بروکسل ابتکار عمل این برنامه را در سال ۲۰۱۷ مطرح کرد تا استقلال قدرت نظامی اروپا را افزایش دهد. این موردی است که آمریکا از آن با عنوان جلوگیری از مشارکت شرکت‌های خارجی در اروپا شکایت کرده است.

ماه مارس «گوردون سوندلند» سفر آمریکا در اروپا بروکسل را به دلیل سیاست‌های دفاعی که دارد به خودکامگی و محافظه‌کاری متهم کرده است. وی در عین حال هشدار داد که آمریکا احتمالاً مقابله‌به مثل خواهد کرد که برای هیچکدام از طرفین مثبت نخواهد بود.

وی همچنین هشدار داده است که در صورتی که ادبیات اروپا در زمینه قوانین توسعه تسلیحاتی و خط مشی موجود در این زمینه تغییر نکند و به آمریکا در این راستا اجازه مشارکت داده نشود، اروپا باید انتخاب کند که «یا از بهترین فناوری‌های موجود استفاده کند یا اینکه فناوری خود را توسعه دهد.»

مورفی در عین حال گفت که فقدان قابلیت مشارکت آمریکا و اروپا در زمینه ساختارهای دفاعی می‌تواند به این معنا باشد که ارتش‌های دو طرف نمی‌توانند با همدیگر به منظور دفاع از قاره اروپا در مواجه با تهدیدهای خارجی همکاری کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که در جریان تبلیغات انتخاباتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را سازمانی «منسوخ» توصیف کرده بود، از زمان حضور در کاخ سفید اعضای این پیمان را به رفتار غیرمنصفانه با آمریکا متهم کرد و کشورهای هم‌پیمان آمریکا را برای افزایش بودجه نظامی تحت فشار قرار داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس