کد خبر 963923
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
موتور سوار

او مدعی رکوردداری راندن موتور با سرعت ۲۹۹ کیلومتر در اتوبان‌های تهران بود و هر از گاهی فیلم‌های هیجان‌انگیزش را منتشر می‌کرد.

به گزارش مشرق، امیر منصور معروف به سالار اچ‌آرسی، از موتورسواران حرفه‌ای تهران، بامداد دوشنبه گذشته بر اثر تصادف کشته شد. در تاریخ ٦ خرداد بود که جانش را از دست داد. درست در روز تولدش. ٣٠ سال پیش در چنین روزی به دنیا آمد، اما عشق به موتو زندگی‌اش را نابود کرد.

به گزارش روزنامه شهروند، او مدعی رکوردداری راندن موتور با سرعت ۲۹۹ کیلومتر در اتوبان‌های تهران بود و هر از گاهی فیلم‌های هیجان‌انگیزش را منتشر می‌کرد. در آخرین رکوردی که در ویدیوهای جنجالی‌اش در اینستاگرام منتشر کرده بود، سرعت ٣٠٠ کیلومتر را با موتور اچ‌آرسی پر کرد، البته بیشتر فیلم‌هایی و فضای مجازی انتشار داد در بامداد پایتخت است آخر شب وارد اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها می‌شد.

بیشتر بخوانید:


او یکی از موتورسواران جوان تهران بود که همیشه فیلم‌ها و تصاویر مختلفی از انجام حرکات نمایشی او در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شد. حرکاتی که نیاز به مهارت خاصی داشت و او همیشه با تکیه بر این مهارت اقدام به انجام چنین حرکاتی می‌کرد. امیر علاقه خاصی به موتور هوندا CBR١٠٠٠HRC داشت که نخستین موتورش نیز همین بود. به همین دلیل همه او را با عنوان امیر سالار اچ‌آرسی می‌شناختند. ساعت ٤ بامداد دوشنبه ۶ خرداد ۹۸ امیر سوار بر موتور سفید و نارنجی رنگش در میدان کاج در حرکت بود و به سمت شمال بلوار سعادت‌آباد می‌رفت. او در بسیاری از فیلم‌ها و تصاویری که از خود در فضای مجازی منتشر کرده است لباس، کفش و حتی در برخی موارد کلاه ایمنی را نیز بر سر نداشت، اما در صبح حادثه طبق گفته شاهدان با کلاه ایمنی با موتور حرکت می‌کرد.


طبق گفته شاهدان، یک پژو پارس سفیدرنگ قصد داشت به‌صورت خلاف وارد این دوربرگردان شود. یعنی از جنوب به شمال بلوار سعادت‌آباد به سمت شمال به جنوب دور بزند که موتور امیر با این خودرو برخورد کرد. شدت برخورد هیچ جراحتی را روی بدن او بر جای نگذاشت. حتی تا پیش از رسیدن به بیمارستان با همراهان نیز صحبت می‌کرد، اما در این تصادف خونریزی داخلی باعث شد پس از رسیدن به بیمارستان امام خمینی (ره) فوت کند.


گفتگو با رفیق بیست ساله امیر

مهرداد قاسمی دوست بیست ساله امیر سالار بود. دوستی که همیشه و همه‌جا با رفیق چندین ساله‌اش همراه بوده است. او شاهد ثبت رکوردهایش، شاهد حرکات نمایشی‌اش و سرعت‌های بالای ٣٠٠ کیلومتر بر ساعتش بود.

مهرداد درباره امیرسالار سی ساله که بامداد دوشنبه جان باخت، به «شهروند» می‌گوید: «نمی‌دانم چرا به این راحتی امیر سالار جان باخت. او از پانزده سالگی به موتور و موتورسواری و سرعت علاقه خاصی داشت. او با موتورهای سی سی پایین شروع به کار کرد. هر روز حرفه‌ای‌تر می‌شد تا در بیست سالگی به کلاس ١٠٠٠ سی‌سی رفت. برندهای مختلف موتور را آزمود و سوار شد تا این‌که در بیست‌ودو سالگی وارد پیست شد، اما از آنجا که از او استقبالی نشد، ترجیح داد در بیست‌وسه سالگی از پیست خداحافظی کند. از همان‌جا بود که تصمیم گرفت در خیابان‌ها موتورسواری کند. امیر در موتورسواری فوق‌العاده بود. حرکات نمایشی عالی با تسلط کامل داشت. او همیشه اطلاعات و تجربیاتش را در اختیار دوستانش و هنرجویانی که علاقه به موتورسواری داشتند، قرار می‌داد. او ٨ سال از پیست خارج شده بود، اما هیچ وقت از موتورسواری دست نکشید.

امیر فرزند اول خانواده بود که ٣ خواهر و برادر دیگر هم داشت. مادرش همیشه به او ایمان داشت؛ به همین خاطر هیچ وقت مانع کار او نمی‌شد و امیرسالار را هم در تصمیم و هدفش تشویق می‌کرد. امیر سال‌ها در کار ساختمان و بسازوبفروش بود، اما حدوداً ١٨ ماهی بود که نمایندگی یکی از محصولات خوراکی را گرفته بود و کار می‌کرد.» مهرداد درباره جزییات حادثه هم گفت: «جزو معدود دفعاتی بود که من با امیر نبودم. وقتی خبر مرگ او را شنیدم، شوکه شدم؛ یک تصادف، یک سهل‌‎انگاری، حرکت خودروی پرشیا در خلاف جهت باعث این حادثه شده بود و البته شنیدم که مقصر حادثه خودرو پرشیا بود. خودروی پرشیا توقیف است. واقعاً نمی‌دانم چه بگویم.»

منبع: شهروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامی حرم IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    72 56
    البته جای تأسف و ابراز تسلیت دارد، اما آیا این مرگ بهتر است یا مثلاً همین جوان برای حفظ حرم اهل بیت به جنگ تکفیری ها می رفت و اگر تقدیر آن بود که جوانمرگ شود، به شهادت می رسید؟!
    • محسن IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      44 46
      عزیزم یه سوال: خودت رفتی یا فقط واسه دیگران نسخه می پیچی؟
    • هانی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      19 30
      ای اهل ایمان !!!!!!، اگر به تقدیر اعتقاد داری که پس این چه شعریه که میگی ، اگرم اعتقاد ندارید که تکلیف ما رو هم روشن کنید ، نکنه فک میکنی ملت میدونن کی قرار بمیرن یا چطوری که سر از سوریه و.. ، چرا خودت نمیری ؟؟! الهام نشده بهت مگه ، چرا فقط حرف میزنی ، برو دیگه ، برو من تو چهرت میبینم که امروز فردا مرخصی برو پس ..
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      24 39
      تو اگر شهید بشی خیلی بهتره تا اینکه پشت سر مرده حرف مفت بزنی
    • احمد IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      30 2
      در پاسخ به محسن: کسی نسخه نپیچید، فقط یه سوال بود. جوابی نداری، خوب هیچی. اونایی که می رن هم معمولا جار نمیزنن. تو شبکه مجازی هم بخش نمی کنن. معمولا اگر ازشون سوال هم بپرسی، نمی گن.
    • US ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      1 3
      صدالبته شهادت بهترین نوع رفتن از دنیاست به آخرت ولی فراهم کردن شرایط روحیو قلبی لازم داره الکی نیس که یکی شهید بشه و یکی ب مرگ معمولی از دنیا بره خدا بیامرزه این جوونو و شهدای حرم رو رفعت مقام عطا کنه
    • ali IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
      0 0
      در احاديث و اخبار آمده است كسي كه بر اثر سانحه تصادف فوت ميكنه همانند شهيد است و شهيد شده است علما همچنین فردی را که در اثر سانحه رانندگی فوت شود شهید دانسته اند
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    28 8
    خداوند رحمت کند اما امکانات یک کشور در تهران جمع شده و چند ده هزار نفر با این رانت بی نظیر از راه اجاره و فروش ملک در امد هنگفت و نجومی دارند و ریالی مالیات نمیپردازند و اینطور تفریحات گران دارند چرا؟چرا؟ چرا؟ کی قرار است برای مابه التفاوت قیمت ملک در تهران و دیگر شهرها 100درصد مالیات اخذ شود تا کی بی عدالتی اجتماعی ؟
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    42 4
    به قول قدیمی ها به مالت نناز که به یک شب بند است به خسنت نناز که به یک تب بند است
  • یزدی IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    22 0
    خدا رحمتش کند .
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    15 1
    تو ایران خیلی ها که میتونن نام اور ملی باشند گمنام میمیرن
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    11 10
    عجب خری عمر تباه شده.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      9 4
      خداوند بر عمر پر برکت شما بیفزاید با این همه کمالات....!
  • FR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    20 3
    بايد با كاسك در مدارهاي حرفه اي تمرين ميكرد نه در خيابان و اتوبان تهران كه در ان قانون بايد حفظ شود يعني با سرعت مجاز و نه ٢٩٩ كيلومتر !
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    6 2
    خدا رحمتش کنه ..
  • FR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    6 1
    حالا از لحاظ قانونی اشکالی نداشته که ایشون که خدایش بیامرزد از خیابانها واتوبانهای شهری بجای پیست وآنهم با سرعت 300 کیلومتر استفاده میکرده ؟!احیانا مامان جونش هم مخالفتی نمیکرده ؟
  • احمد IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    9 1
    وقت تصادف کلاه ایمنی داشت؟
  • Beنیما IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    داداش نازنین روحت شاد یک ایران همیشه میمونی Amir salar 😩🥺

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس