کد خبر 963897
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
قیمت جهانی نفت امروز ۱۳۹۸/۰۳/۱۳

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸۷ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۱ دلار و ۱۲ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، به دنبال کاهش تقاضا برای نفت و در حالی که جنگ تجاری نگرانی از کاهش رشد اقتصاد جهانی را به دنبال داشته است، قیمت نفت پس از کاهش بیش از ۳ درصدی در روز جمعه، امروز هم بیش از یک درصد کاهش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۸۷ سنت معادل ۱.۴ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۶۱ دلار و ۱۲ سنت رسید.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با ۵۹ سنت معادل ۱.۱ درصد کاهش نسبت به رقم پایانی جلسه قبل به ۵۲ دلار و ۹۱ سنت رسید.

روز جمعه نیز قیمت نفت بیش از ۳ درصد کاهش داشت و ماه می را به بدترین ماه برای بازار نفت از نوامبر سال گذشته تاکنون تبدیل کرد.

میتون فرناندو، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «پس از آنکه ترامپ تهدید کرد که تعرفه هایی را علیه کالاهای مکزیکی وضع می کند، نگرانی های تازه در مورد جنگ تجاری موجب کاهش قیمت نفت شده است، زیرا مکزیک یکی از بزرگترین شرکای تجاری آمریکا و یک عرضه کننده مهم نفت خام است.»

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار نفت در موسسه اوآندا در نیویورک هشدار داد که به دلیل تضعیف چشم انداز تقاضا، «قیمت نفت همچنان وضعیت آسیب پذیری را تجربه می کند.»

وی افزود: «جنگ تجاری آمریکا و چین همچنان مهمترین تهدید علیه چشم انداز رشد اقتصاد جهانی است، اما اضافه شدن جنگ تجاری میان آمریکا و مکزیک احتمال کاهش تقاضا برای نفت در قاره آمریکا را تشدید کرده است.»

بانک بارکلیز در یادداشتی نوشت، میزان مصرف نفت آمریکا در ماه مارس برای اولین بار از سپتامبر ۲۰۱۷ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. حجم تقاضا برای نفت در آمریکا در این ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته تقریباً ۳۷۰ هزار بشکه افت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس