کد خبر 963795
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۵
نشست مکه

دولت سوریه بیانیه پایانی نشست مکه را بیانگر تبعیت کشورهای شرکت کننده از سروران غربی آنها دانست.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که بیانیه پایانی صادر شده از نشست سران در مکه بیانگر ادامه تبعیت کشورهای شرکت کننده از سرورانشان در غرب است.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه گفت: بهتر بود که نشست سران در مکه به جای ارزیابی اوضاع سوریه راه حل مشکلات مزمن برخی از کشورهای شرکت کننده در این نشست به‌ویژه کشور میزبان را که با تندروی، خشونت، عقب ماندگی، فقدان دموکراسی، عدم آزادی و سرکوب حقوق بشرمواجه هستند بررسی می کرد.

بیشتر بخوانید:

کارشناس BBC: نشست مکه هیچ دستاوردی نداشت

روایت عطوان از علت شکست معامله قرن

گاف وحشتناک ملک سلمان

وی گفت: بازگشت کشورهای شرکت کننده در نشست مکه به بیانیه ژنو یک و ایده تشکیل دولت انتقالی در سوریه بیانگر این است که این کشورها چشم و گوش خود را بر همه تحولات و حوادث پی در پی را که از سال‌ها قبل در سوریه شاهد آن هستیم بسته اند.

این منبع گفت: جمهوری عربی سوریه تاکید می کند که جولان سرزمینی عربی و سوری است و سوری باقی خواهد ماند و سوریه سرزمین‌های اشغالی خود را که توسط اسرائیل یا تروریسم اشغال شده است با تمام امکانات موجود آزاد خواهد کرد.

وی افزود: دولت سوریه تاکید می کند که منتظر حمایت و صدور بیانیه از اینگونه نشست‌ها برای تاکید بر سوری بودن جولان و یا آزادسازی سرزمین‌های اشغالی خود نمی ماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
    0 4
    افرین به سوریه که به تجاوز نظامی اسرائیل به خاکش نه میگوید. اردن هم همین کار رو باید بکنه و اراضی خودش رو از اسرائیل پس بگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس