روحانی

مراسم تقدیر از ورزشکاران مدال آور در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی در حالی با حضور رئیس جمهور برگزار شد که در عمل هیچ تجلیلی از این ورزشکاران به عمل نیامد.

به گزارش مشرق، طبق آنچه هفته گذشته توسط مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان اعلام شد، امروز شنبه مراسم تقدیر از تعدادی از مدال آوران سال گذشته با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.

این مراسم که با ضیافت افطار رئیس جمهور همزمان بود، ویژه ورزشکاران مدال آور در بازیهای آسیایی و پاراآسیایی برگزار شد و به همین منظور از این ورزشکاران نیز برای حضور در مراسم دعوت شده بود.

بیشتر بخوانید:

روحانی: اگر امیدوارانه بایستیم، پیروز نبرد خواهیم بود

در جریان مراسم تقدیر از ورزشکاران مدال آور در میادین اندونزی، حسن روحانی، وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک صحبت هایی را مطرح کردند.

خانم دارابیان به نمایندگی از کمیته ملی المپیک و حسن یزدانی کشتی گیر کشورمان نیز صحبت هایی را در حضور رئیس جمهور مطرح کردند.

سپس مراسم بدون آنکه تقدیری از مدال آوران صورت بگیرد، به پایان رسید! فقط اینکه پیش از اتمام مراسم این گونه اعلام شد که بودجه مورد نظر برای تقدیر از قهرمانان به حساب فدراسیون ها واریز می‌شود تا از طریق روسای این فدراسیون ها در اختیارشان قرار بگیرد.

این در حالی است که پرداخت پاداش مدال آوران بازیهای آسیایی طی ماههای گذشته با حرف و حدیث های زیادی همراه بود. طبق آنچه در ستاد عالی بازیهای المپیک و پارالمپیک مصوب شد به ترتیب ۱۶۰، ۸۰ و ۴۰ سکه برای مدال آوران طلا، نقره و برنز در اندونزی در نظر گرفته شده بود. البته این مصوبه بر اساس سکه یک میلیون تومانی بود در حالی که رقم سکه امروز چند برابر شده است.

کاروان ورزش ایران در بازیهای آسیایی توسط ۶۲ ورزشکار صاحب ۲۰ مدال طلا، ۲۰ نقره و ۲۲ برنز شد. ۴۱ مدال طلا، ۴۲ مدال نقره و ۴۳ مدال برنز کاروان پاراآسیای هم توسط ۱۴۷ ورزشکار (با محاسبه تعداد ورزشکاران تیمی) بدست آمد. بر این اساس و با توجه به مصوبه صورت گرفته ۲۷ هزار سکه برای تقدیر از این تعداد ورزشکار لازم بود اما مشخص نیست که در نهایت پاداش آنها بر چه مبنایی محاسبه شده است.

به همین منظور بعد از اعلام صورت گرفته مبنی بر واریز بودجه پاداش به حساب فدراسیون ها، ورزشکاری از پارالمپیک اعلام کرد حداقل اگر سکه نداده اید بودجه معادل آن را در اختیارمان قرار دهید. این درخواست با استقبال از دیگر ورزشکاران هم همراه شد اما هیچیک از مسئولان حاضر به آن واکنشی نشان ندادند.

بدین ترتیب مراسم تقدیر بدون آنکه در عمل تقدیری صورت بگیرد به پایان رسید در حالی که در مراسم هایی که پیش از این برگزار می شد حواله پاداش در اختیار ورزشکاران قرار می گرفت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس