به گزارش مشرق به نقل از مهر، خسرو دانشجو در مورد اظهار نظر فرماندار تهران مبني براينکه افزايش نرخ بليت اتوبوسهاي تندرو مغاير با مفاد مصوبه تصويب شده شوراي اسلامي شهر تهران است گفت: آنچه در حال اجراست کاملا آن چيزي است که به تصويب رسيده است.
وي ادامه داد: در مصوبه شوراي شهر تاکيد شده که در خطوط زير هشت کيلومتر بايد يک بليت، هشت تا 12 کيلومتر دو بليت، 12 تا 16 کيلومتر سه بليت و بيش از 16 کيلومتر چهار بليت از مسافران اخذ شود.
سخنگوي شواري شهر تاکيد کرد: آنچه دقيقا در مصوبه شوراي شهر به آن تاکيد شده طول خطوط است نه اينکه هريک از مسافران به چه ميزان و در چه مسافتي از اين خطوط استفاده مي کنند چون اين اصلا امکان پذير نيز که مشخص کنيم يک مسافر مثلا دو کيلومتر را با اتوبوس طي کرده و بايد يک بليت بدهد يا بيش از 16 کيلومتر و بايد چهار بليت بدهد، در واقع طول مسير مورد تاکيد قرار دارد و بر اين اساس هيچ گونه تخلفي براساس مصوبه شوراي شهر صورت نگرفته است.
فرمانداري تهران خطاب به شوراي شهر اعلام کرده بود که افزايش نرخ بليت اتوبوسهاي تندرو توسط شهرداري(شرکت اتوبوسراني تهران وحومه) مغاير با مفاد مصوبه تصويب شده شوراي اسلامي شهر تهران است و از شورا خواسته بود اين وضعيت را بررسي و به حالت قبل بازگرداند.
عضو شوراي شهر تهران گفت: دريافت چهار بليت از مسافران در خطوط BRT با توجه به اينکه طول اين خطوط بيش از 16 کيلومتر است کاملا بر اساس مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران بوده و هيچگونه مغايرتي در اين زمينه وجود ندارد.