کد خبر 963448
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
کتاب ترامپ

کاخ سفید دیروز جمعه اعلام کرد که دونالد ترامپ «مدال آزادی» ریاست‌جمهوری آمریکا را به «آرتور لَفِر» نویسنده کتاب «‘Trumponomics»(اقتصاد ترامپ) اهدا می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، کاخ سفید دیروز جمعه اعلام کرد که دونالد ترامپ «مدال آزادی» ریاست‌جمهوری آمریکا را به «آرتور لَفِر» نویسنده کتاب «‘Trumponomics» (اقتصاد ترامپ) اهدا می‌کند.

«آرتور لَفِر» به پدر جنبه عرضه اقتصاد که در دهه ۸۰ میلادی و همزمان با دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان عمومیت یافت، معروف است.

بیشتر بخوانید:

درون کاخ سفیدِ ترامپ چه می‌گذرد؟: از زن‌بارگی با همسران دوستان تا خیانت پسرش به آمریکا +عکس و فیلم

تئوری او که به «منحنی لَفِر» مشهور است، مفهوم «میزان مالیات کم مشوّق رشد اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌شود» را بنیان نهاد. تعدادی از اقتصاددانان با او مخالف هستند و اعتقاد دارند که کاهش یا قطع مالیات باعث رشد و توسعه نمی‌شود.

کاهش مالیات‌ها در زمان ریاست‌جمهوری رونالد ریگان موجب کسری بیشتر بودجه شد. در سال ۲۰۱۲، لَفِر پیشنهاد کرد تا کانزاس مالیات‌های پردرآمدها را کاهش دهد. همین امر باعث کسری بودجه شدید دولت شد.

حالا آرتور لَفر ۷۸ ساله حامی دونالد ترامپ و نویسنده کتابی با عنوان «Trumponomics» (اقتصاد ترامپی: اولین طرح آمریکایی برای احیاء اقتصاد ما) از سوی رئیس‌جمهور آمریکا مفتخر به دریافت «مدال آزادی» که بالاترین نشان افتخار شهروندی ملی آمریکا به حساب می‌آید، شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس