کد خبر 963389
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
موافقت اتحادیه اروپا با تحریم وزارت اطلاعات ایران

اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای انتقادی، طرح اخیر رژیم صهیونیستی برای ساخت ۸۰۵ واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را غیرقانونی و مانعی در مسیر صلح خواند.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا امروز (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای، طرح‌های رژیم صهیونیستی برای ساخت ۸۰۵ واحد صهیونیست‌نشین در قدس شرقی را محکوم کرد.

بنا به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، وزارت ساخت و ساز رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه هفته گذشته، پیشنهاد ساخت چنین واحدهای مسکونی را در منطقه قدس شرقی و خارج از مرزهای ۱۹۶۷ مطرح کرد.

بیشتر بخوانید:

حقیقت قرن، «مقاومت» است نه معامله

افشای بخش‌هایی از معامله قرن/ نشنال اینترست: این یک توافق پیچیده و بیرحم اسرائیلی-آمریکایی علیه فلسطینیان‌ است

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که این اتحادیه «با سیاست شهرک‌سازی اسرائیل از جمله در منطقه قدس شرقی که طبق قانون بین‌الملل غیرقانونی است و مانعی برای صلح محسوب می‌شود، به شدت مخالف است».

«مایا کاسیانچیچ» سخنگوی امور خارجی اتحادیه اروپا در ادامه افزود: «سیاست ساخت و توسعه شهرک در قدس شرقی، همچنان احتمال راه‌حل قابل اعتماد دو دولتی را به طوریکه قدس پایتخت آتی هر دو دولت باشد، تضعیف می‌کند. این (راه‌حل دو دولتی) تنها راه واقع‌گرایانه برای رسیدن به یک صلح عادلانه و پایدار است».

اقدام اخیر رژیم صهیونیستی در حالی صورت گرفته است که دولت آمریکا در حال آماده‌کردن اولین بخش از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه برای ارائه در کنفرانس اقتصادی اواخر ژوئن در بحرین است که فلسطینیان با آن مخالف هستند.

طرح موسم به «معامله قرن» که از سوی آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح شده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار ۶ میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی از سوی رئیس جمهوی آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است.

 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس