کد خبر 963253
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۱
مهدی محمدی نمایه

با سرعت فعلی، ایران زودتر از ۱۸ تیر (پایان مهلت ۶۰ روزه) از سقف‌های تعیین شده در برجام عبور خواهد کرد.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

آژانس بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود نوشته ذخیره اورانیوم کم غنی شده ایران به ۱۷۴/۱ کیلوگرم و ذخیره آب سنگین ایران هم ۱۲۵/۲ کیلوگرم رسیده. بیانیه شورای عالی امنیت ملی در روز ۱۸ اردیبهشت می‌گوید ایران دیگر به سقف ۳۰۰ کیلویی برای اورانیوم کم غنی شده و سقف ۱۳۰ تنی برای آب سنگین –که جزو تعهدات اصلی برجامی ایران در حوزه انباشت مواد هسته‌ای است- متعهد نخواهد بود.

با سرعت فعلی، ایران زودتر از ۱۸ تیر (پایان مهلت ۶۰ روزه) از سقف‌های تعیین شده در برجام عبور خواهد کرد. انباشت مواد هسته‌ای برای برداشتن گام‌های بعدی در حوزه غنی سازی ضروری است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هفته گذشته اعلام کردند به جز مصوبه شورای عالی، ایران اگر لازم باشد، «گام های مقتضی» دیگری را هم برخواهد داشت.

برجام برای امریکا، اروپا و حتی اسرائیل دارای مطلوبیت بسیار بالایی است و بویژه دسترسی اطلاعاتی که برای آنها ایجاد کرده و تأخیری که به برنامه هسته‌ای ایران تحمیل کرده، به هیچ روش دیگری قابل دست یابی نیست.

ایران نه فقط خروج تدریجی از برجام را آغاز کرده بلکه تصمیم گرفته از سایر مؤلفه‌های قدرت خود هم برای هزینه مند کردن اقدامات امریکا استفاده کند. تا زمانی که تحریم‌ها ادامه داشته باشد، این روند متوقف نخواهد شد. ظرف چند ماه خواهیم دید که کدم طرف مجبور بع تغییر محاسبه خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    1 19
    بهتر بود فعلا در برجام می ماندیم و در بخش موشکی با افزایش برد موشک ها در گام اول به حداقل 4 هزار کیلومتر اقدام می کردیم یا حداقل یک پرتابگر کلاس سنگین مثل قائم رو تست می کردیم...فعلا برای خروج از برجام زود بود
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      7 0
      نه تنها زود نیست بلکه خیلی هم دیره
    • ناشناس IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      5 0
      هنوز میگید زوده دیگه جسد برجامم پودر شد این فواید نامرئی برجام کجاست
  • 1520255519 IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    3 1
    مثل سرعت اینترنت نشه یه وقت !!!
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    6 2
    ایران باید ضرب العجل خروج ناوهای آمریکایی از خلیج فارس اعلام کند. اگر دفاع کنیم یا عقب نشینی سرنوشت لیبی نصیبمان می شود.
  • حسن IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
    10 0
    یکی از نتایج برجام انست که اروپا در مقابل آمریکا هیچ کاره می باشد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس