راهپیمایی روز قدس در تهران

احساس می کنم امسال جمعیت بیشتری در راهپیمایی حضور دارند،همین چند شب پیش بود که رهبر انقلاب در جمع اساتید درباره اهمیت راهپیمایی امسال صحبت کردند، به نظر می رسد مردم هم اهمیت این موضوع را درک کرده اند.

به گزارش مشرق، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است. میدان آزادی مانند همیشه استوار روی پاهای خود ایستاده است، به سمت میدان انقلاب حرکت می کنم، هرچه از میدان آزادی دورتر می شوم، ازدحام جمعیت هم بیشتر می شود آنقدر که دیگر با ماشین نمی توان مسیر را ادامه داد برای همین هم اجازه ورود خودرها را نمی دهند، تعداد زیادی از مردم با پای پیاده به سمت میدان انقلاب در حرکت هستند، در دستان برخی افراد تصاویری از رهبر معظم انقلاب و مسجدالاقصی دیده می شود.

هنوز به میدان انقلاب نرسیده ام، گویا برخی برای رسیدن به میدان انقلاب و دانشگاه تهران شتاب گرفته اند؛ این را از قدم های تندی که برمی دارند، می توان متوجه شد.

بیشتر بخوانید:

حماس: عرب‌ها فلسطین را فروختند اما ایران همچنان از ما حمایت می‌کند

فیلم / پیرزن ۱۰۰ ساله تهرانی در راهپیمایی روز قدس

عکس هوایی از راهپیمایی روز قدس در مشهد

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس / «نه» راهپیمایان به معامله قرن

میدان انقلاب مملو از مردم روزه دار است. شعارهای مردم در حمایت از قدس و فلسطین و محکومیت اقدامات توطئه آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی هر لحظه بلندتر می شود. «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» بیشترین شعارهایی است که به گوش می خورد.

بسیاری از مردم به همراه خانواده خود به راهپیمایی آمده اند. در میان جمعیت جوانان بسیاری دیده می شوند، عده ای پرچم های کشورمان را در دست دارند، دختر بچه‌ای در کنار مادرش ایستاده در حالی که پلاکارد کوچکی را در دست دارد و روی آن نوشته: «مگر کودکان فلسطینی چه گناهی کردند که باید به دست وحشی های صهیونیستی به خاک و خون کشیده شوند»

«فریاد ملت ما مرگ بر آمریکا مرگ بر فلسطین»، «فلسطین پاره تن اسلام است» و «القدس لنا» شعارهایی است که روی پلاکاردهای کوچک دیگر نوشته شده و در دستان راهپیمایان قرار دارد.

کمی آن طرف از میدان انقلاب و نرسیده به دانشگاه تهران، تعدادی از مردم پرچم بزرگی از کشورمان را با خود حمل می کنند. برخی ها هم تابلوهایی را با خود همراه دارند که نشان می دهد از کدام مسجد، دانشگاه و… آمده اند.

تعدادی از جوانان کفن پوش در کنار هم ایستاده اند و با مشت های گره کرده شعار می دهد، یکی از آنها دست نوشته ای را در دستان خود گرفته که روی آن نوشته شده «فلسطین آزاد خواهد شد».

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره فلسطین و روز قدس هم روی پلاکاردهای برخی از راهپیمایان نقش بسته، هوا گرم است و تعداد راهیپمایان همچنان در حال افزایش است.

پیرمردی که با ویلچر و به کمک فرد دیگری به راهپیمایی آمده سعی می کند از ماجرا عقب نماند، با مشت های گره کرده و با صدای بلند شعارهای جمعیت را فریاد می زند. کمی آن طرف تر هم پیرزنی را می بینم که عکس شهیدی را در دست دارد، به نظر می رسد عکس فرزندش باشد.

عروسک های ترامپ و برخی از سران رژیم آل سعود روی چوب های بلند خودنمایی می کند، عروسک‌هایی که بیش از همه نظر کودکان را به خود جلب کرده است.

برخی از راهپیمایان پرچم‌هایی را به همراه دارند که روی آن نوشته شده، «لبیک یا خامنه ای»، تعدادی از جوانان هم لباس های پوشیده اند که روی آن تصویری از مقام معظم رهبری نقش بسته است.

از لابلای جمعیت خود را به ابتدای خیابان ۱۶ آذر می رسانم، جایی که قرار است برای تهیه خبر مستقر شوم. اطراف را نگاه می کنم تا ببینم کدام یک از مسئولان را می بینم.

هوا کمی گرم تر شده، احساس می کنم امسال نسبت به سال های گذشته جمعیت بیشتری در راهپیمایی حضور دارند. همین چند شب پیش بود که رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت راهپیمایی امسال در جمع اساتید صحبت کردند، به نظر می رسد مردم به هم اهمیت این موضوع را به خوبی در کرده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس