کد خبر 962920
تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
اینترنت نمایه

براساس‌ جدیدترین آمار از بخش ICT کشور تعداد مشترکان اینترنت به 74 میلیون نفر و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند به90.79 درصد رسیده است.

به گزارش مشرق، براساس جدیدترین آمار و اطلاعات از بخش ICT کشور که تا پایان ۹۷ به روز شده است تعداد مشترکان اینترنت در کشور به ۷۴ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۷۸۶ نفر و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند به ۹۰.۷۹ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید:

به این ۶ دلیل از وای‌فای عمومی استفاده نکنید

خبر جدید وزیر ارتباطات درباره «اندروید ایرانی»

اینترنت پهن باند شامل پهن باند ثابت و سیار است که از مجموع ۷۴ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۷۸۶ نفر مشترک اینترنت در کشور، ۱۰ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۶۷۴ نفر مشترک اینترنت پهن باند ثابت و ۶۴ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۱۲ نفر مشترک اینترنت پهن باند سیار هستند.

بر این اساس ضریب نفوذ اینترنت پهن باند ۹۰.۷۹ درصد است که ضریب نفوذ پهن باند ثابت ۱۲.۶۵ درصد و ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار ۷۸.۱۴ درصد اعلام شده است.

رشد میزان دسترسی به اینترنت پهن باند ثابت و سیار در جدول زیر ارایه شده است.

دسترسی مشترکان از طریق 3G و 4G (نسل سوم و چهارم)، فناوری‌های XDSL و وای فای بوده است.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هر ۳ ماه یکبار اطلاعات تمامی بخش‌های صنعت ICT کشور را به صورت فصل‌نامه منتشر می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
    3 1
    خاک
  • IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۰
    1 2
    گسترش هر تکنولوژی فرهنگی میخواهدامیدوارم به همراه این ضریب ها برای فرهنگ استفاده از آن نیز برنامه ریزی شده باشد در غیر این صورت علاوه برمزیتهایی که دارد بدبختی ها و تباهی زیادی نیز با خود به همراه دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس