کد خبر 962747
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
چین به خرید نفت خام از ایران ادامه می‌دهد

تحلیلگران بر این عقیده هستند که چین با وجود درخواست‌های آمریکا به خرید نفت خام از ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق، پایگاه «فایننشال تایمز» گزارش داد که خرید نفت خام ایران از سوی چین طی ماه گذشته و پیش از اتمام معافیت‌های اعطا شده از سوی آمریکا جهشی ۲۰ درصدی معادل یک پنجم داشته است.

بیشتر بخوانید

هشدار آمریکا به هنگ‌کنگ در ارتباط با نفتکش‌های ایرانی

این گزارش می‎گوید: تحلیلگران بر این عقیده هستند که چین با وجود درخواست‌های آمریکا به خرید نفت خام از ایران ادامه خواهد داد.

اطلاعات ارائه شده از سوی دولت چین حاکی از آن است که این کشور طی ماه آوریل ۳.۲۴ میلیون تن نفت خام از ایران وارد کرده است.

«لین بوکیانگ»، متخصص انرژی از دانشگاه «شیامن» چین می‌گوید: معافیت‌ها رو به پایان بودند و طبیعی است که پیش از آن نفت بیشتری خریداری شود.

وی افزود: من هرگز نشنیده‌ام چین با این موضوع موافقت کرده باشد که آمریکا حق اعمال تحریم دارد.

چین به عنوان یکی از بزرگترین خریداران نفت خام ایران، در پی اتمام معافیت‌های تحریمی ایران، مخالفت شدید خود را با این موضوع اعلام کرد.

۸ می سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ به صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شده و در ماه نوامبر و همزمان با احیای دور دوم تحریم‌ها علیه ایران معافیت‌هایی ۶ ماهه برای ۸ کشور در راستای ادامه خرید نفت خام از ایران در نظر گرفت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
    0 0
    یا جنگ تجاری ترامپ با چین امکان داره فردا چین را همانند ایران تحریم کنه و از فروشندگان نفت بخواد که به چین نفت نفروشند ، آنزمان کدام کشور میتونه نیاز چین را تامین نماید . ایران و ونزوئلا و هم روسیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس